افتتاح سه «خانه احسان» در گلستان/ اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان توانمند می‌شوند

افتتاح سه «خانه احسان» در گلستان/ اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان توانمند می‌شوند

محمدمهدی سلمان‌زاده» در حاشیه معرفی مسئولان سه خانه احسان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: برای مرحله اول ایجاد خانه های احسان را در ۴ محله شهر گرگان در دستور کار قرار دادیم که این خانه های احسان در سه محله «کوی محتشم»، «سرچشمه» و «قلعه حسن» افتتاح و مسئولان آنها معرفی شدند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گلستان افزود: خانه های احسان فضایی است که کارکرد آن ایجاد هماهنگی برای ارائه خدمات و پشتیبانی‌هایی که در محله های حاشیه شهر انجام می شود را برعهده دارد.

وی افزود: با افتتاح خانه های احسان در این مناطق، فعالیت های اجتماعی پررنگ تر خواهد شد. علاوه براین حُسن هایی هم دارد که از آن جمله می توان به انتخاب مسئول خانه احسان از مردم همان محل و استفاده از جوانان زیر ۳۰ سال برای کمک به محرومان و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر اشاره کرد.

سلمان زاده افزود: خانه های احسان وظیفه شناسایی نیازمندان واقعی محله و معرفی آن ها به نهادهای حمایتی را هم برعهده دارند. همچنین بررسی میدانی و احصای مسائل و مشکلات محلات هدف از دیگر کارکردهای خانه های احسان است.

وی بیان کرد: نیازسنجی، اولویت بندی و تعریف بسته های خدماتی برای خانواده های نیازمند و آسیب پذیر در آن محله و همچنین شناسایی قابلیت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل مددجویان و توانخواهان و برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ها از جمله برنامه هایی است که در خانه های استان دنبال می شود.

کد خبر 4056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =