۵۰۷ کلاس درس در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

۵۰۷ کلاس درس در سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت ۱۳۵ مدرسه در قالب ۵۰۷ کلاس درس با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در دست احداث است که تا پایان سال جاری ۱۵ هزار دانش‌آموز استان از آن بهره‌مند خواهند شد.

علیرضا راشکی، در مراسم اهدای پویش احسانه (توزیع ۳۴ سری جهیزیه بین زوجین نیازمند) اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر و سختی هایی که جامعه متحمل شد، ستاد اجرایی فرمان امام با هدف تزریق شادی در جامعه و حمایت از زوج‌های جوان، پویش احسانه را برگزار کرد که در قالب آن ۳۴ سری جهیزیه بین زوجین نیازمند توزیع می شود.

مدیرکل اجرایی فرمان امام (ره) استان با اشاره به رشد جمعیت سالمندی در کشور افزود: رشد جمعیت سالمندی برای کشور زنگ خطر است و ممکن است در آینده برای تامین نیروی جوان با مشکل مواجه شویم.

راشکی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت و همکاری ستاد اجرایی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: یکی از اولویت‌هایی که همواره به آن توجه داریم مسائلی چون محرویت زدایی و توسعه آموزش و فرهنگ است و این کار با هدف بهره مندی از نیروی جوان، کارآمد و تحصیل کرده در آینده کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه زیبنده استان ما نیست که هنوز کودکان بازمانده از تحصیل داشته باشیم، خاطر نشان کرد: براساس توجه ویژه ستاد اجرایی فرمان امام به امر مدرسه سازی، 135 مدرسه در قالب 507 کلاس درس با اعتبار 35 میلیارد تومان در دست احداث است و همکاران ما در اداره کل نوسازی مدارس استان در حال ساخت این پروژه ها هستند و تلاش دارند حداقل تا مهرماه و حداکثر تا پایان سال این مدارس در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

راشکی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم که حدود 15 هزار دانش آموز از این مدارس بهرمند شوند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه زیربنایی استان افزود: یکی از مسائل و مشکلات سیستان‌ و بلوچستان موضوع آب است.

راشکی با اشاره به شدت خشکسالی امسال نسبت به سال های اخیر ادامه داد: در سال جاری تقریبا بهاری بدون بارندگی را تجربه کردیم و دچار تنش آبی در استان خواهیم شد.

وی افزود: در حوزه تنش زدایی از روستاها، ۳۳ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درحال انجام است که امیدواریم بتواند بخشی از تنش آبی استان در بیش از ۱۲۶ روستا را برطرف کند.

کد خبر 4111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =