۱۰ خوابگاه دانشجویی توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در کشور ساخته شد

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تاکنون ۱۰ خوابگاه دانشجویی در ۱۰ شهر کشور با سرمایه‌گذاری ۴۰۷ میلیارد تومان توسط بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده است.

حمیدرضا علیان زادگان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، افزود: با افتتاح سه خوابگاه که امروز در بیرجند، اراک و بجنورد افتتاح شد تعداد خوابگاه‌ها به ۱۰ مورد و ظرفیت آن به ۲ هزار و ۳۳۰ نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: زیربنای خوابگاه‌های این بنیاد به ۵۱ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه به ۴۰۷ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: این اعداد و ارقام محقق نمی‌شود مگر با هم‌افزایی و تصمیم جمعی که در ارکان ستاد اتفاق افتاده است و تا پایان سال جاری نیز پنج خوابگاه دیگر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال ظرفیت نهایی خوابگاه‌های ما به سه هزار و ۲۵۰ نفر و ۷۴ هزار مترمربع زیربنا و سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان‌جنوبی هم در این آیین گفت: خوابگاه دانشجویی دخترانه ۲۲۰ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع در دانشگاه بیرجند به همت بنیاد ۱۵ خرداد افتتاح شد.

سید مجتبی موسوی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و برای مجموع این پروژه ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: این خوابگاه با بهره‌مندی از مدرن‌ترین‌ استانداردهای روز در طراحی و معماری احداث شده و امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات دارد.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون در بحث توانمندسازی اقتصادی و امور زیربنایی و مباحث سلامت بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی هم در این آیین گفت: در حال حاضر در مقایسه با سال های قبل امکانات بسیار خوبی می‌توانیم برای دانشجویان فراهم کنیم، حق دانشجویان نیز بیشتر از این هست لذا احساس خرسندی می‌کنیم.

سید محمدرضا طالبی افزود: باید نهایت تلاش بر این باشد تا هیچ دانشجویی در سطح استان دغدغه خوابگاه یا اسکان نداشته باشد و والدینی که از سراسر ایران فرزندان خود را برای تحصیل به استان می‌فرستند نگران اسکان، تغذیه و زندگی فرزندانشان نباشند.

وی بیان کرد: باید فکر، ذهن و اندیشه دانشجو به این معطوف باشد که بتواند از تحصیلات پرمایه و پر مغزی استفاده کند و خروجی دانشگاه‌ها دانشمندانی باشند که به عنوان سرمایه‌های این نظام چرخ اقتصاد و تولید و زیرساخت‌های ایران اسلامی را راه‌اندازی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد و تولید پررونق و دانش بنیان باشد باید زمینه تحصیل خوب را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این زمینه‌ها، تامین و احداث مجموعه‌های خوابگاهی است ما نیز نهایت تلاش خود را بر این‌ خواهیم گذاشت و از ظرفیت خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد ۱۵ خرداد در کنار اعتبارات استان استفاده خواهیم کرد تا در آینده نزدیک کمتر شاهد خروج دانشجویان و خوابگاه‌های خودگردان باشیم.

وی عنوان کرد: ‌از طرفی وضعیت اجاره‌بها نیز بالا رفته و دانشجویان قادر به پرداخت اجاره نیستند که این مهم نیز آسیب‌های دیگری در پی دارد که با احداث خوابگاه قابل حل است.

کد خبر 4286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =