پنج خوابگاه دانشجویی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

 مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: پنج خوابگاه دانشجویی براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، حمیدرضا علیان زادگان روز سه شنبه در بازدید از خوابگاه دانشجویی درحال ساخت دختران در دانشگاه هرمزگان افزود: یکی از کارویژه های اصلی‌ مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ساخت خوابگاه برای دختران دانشجوی این سرزمین است که تا امروز ۱۰ خوابگاه به ارزش چهار هزار و ۵۰ میلیون ریال ( ۴۰۵ میلیارد تومان) افتتاح شده است.

وی یادآور شد: هفته قبل با حضور وزیرعلوم، خوابگاه های اراک، بیرجند و بجنورد را افتتاح کردیم و پنج خوابگاه اشاره شده در روز جاری، مطابق برنامه زمان بندی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اشاره کرد: خوابگاه دختران دانشجوی دانشگاه هرمزگان از جمله این پنج خوابگاه بوده که مطابق بروزترین استانداردهای روز دنیا طراحی شده و درحال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ابراز داشت: این خوابگاه با پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانشجو را خواهد داشت و با احتساب چند خوابگاه اشاره شده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲۵۰ میلیارد تومان) باید برای احداث این خوابگاه ها هزینه شود که این؛ میزان سرمایه‌گذاری انجام شده را تا پایان سال به مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۶۵۰ میلیارد تومان) خواهد رساند.

حمیدرضا علیان زادگان افزود: میزان پیشرفت فیزیکی خوابگاه دانشجویی دختران بندرعباس که تا پایان دی ماه بهره برداری خواهد رسید ۴۵ درصد است.

وی ادامه داد: تمام منابع مالی تا این درصد پیشرفت زمان تأمین شده و باقی‌مانده طرح هم مطابق برنامه زمانی و ریالی که با پیمانکار توافق شده تأمین خواهد شد .حدود ۷۰۰ میلیارد ریال (۷۰ میلیارد تومان) برای این خوابگاه از ابتدا تا انتها بودجه ریزی شده که به مرور تأمین خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: ساخت خوابگاه های مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد مطابق بروز ترین استاندارهاست و اقلیم و جغرافیا در این طرح و طراحی ها دیده شده است و جزو طرح هایی است که می‌تواند در استان الگو باشد.

علیان زادگان یادآور شد: آماده ایم با همتی که از سوی همکاران انجام می‌شود سال تحصیلی آینده پذیرای دانشجویان باشیم.

دانشگاه هرمزگان در خارج از شهر بندرعباس و در فاصله ۹ کیلومتری این شهر احداث شده است.

این دانشگاه دارای هفت دانشکده شامل دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم و فنون دریایی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری و دانشکده مهندسی شیمی و نفت بوده و دارای ۲۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی است.

مجتمع آموزشی عالی میناب و سه پژوهشکده شامل پژوهشکده مطالعات و تحقیقات هرمز، پژوهشکده بیابان های ساحلی، پژوهشکده منطقه ­ای جنگل های حرا است.

کد خبر 4325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =