همتی: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آمادگی کامل برای احیای طرح‌های غیر فعال و نیمه فعال در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی را دارد

به گزارش روابط عمومی هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛ همتی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سفر به شهرستان زیرکوه گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با همکاری استانداری خراسان جنوبی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده اند با عملیات و آماده سازی زیرساخت‌ها در حوزه مدیریت تامین و ارزش حوزه کشاورزی توانسته اند با همکاری یکدیگر، هم افزایی موثری در شهرستان‌های مختلف داشته باشند.

احیای طرح‌های نیمه فعال و غیر فعال حوزه کشاورزی در استان خراسان جنوبی

همتی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت:ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آمادگی کامل برای احیای طرح‌های غیر فعال و نیمه فعال در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی را دارد

به گزارش روابط عمومی هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛ همتی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سفر به شهرستان زیرکوه گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با همکاری استانداری خراسان جنوبی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده اند با عملیات و آماده سازی زیرساخت‌ها در حوزه مدیریت تامین و ارزش حوزه کشاورزی توانسته اند با همکاری یکدیگر، هم افزایی موثری در شهرستان‌های مختلف داشته باشند.

وی افزود:در شهرستان مرزی زیرکوه  اتفاقات از قبیل راه‌اندازی بازار دام که با حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه، به بهره برداری رسیده  و طرح توسعه آن در حال اجراست و اقدامات ایمنی آن نیز در دست بررسی و اقدام است.

همتی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، آمادگی کامل را برای احیای  طرح‌های غیر فعال و نیمه فعالی که در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در شهرستان زیرکوه را دارد افزود:کمیته‌ای ذیل استانداری و فرمانداری شهرستان تشکیل می‌شود  و نسبت به احیای آن طرح ها آمادگی لازم را داریم.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین در خصوص آب‌های بلااستفاده که در شهرستان وجود دارد و با سرمایه‌گذاری جزئی فعال میشود گفت:آمادگی داریم آن‌ها را نیز به چرخه تولید وارد نماییم.

 وی افزود:در حوزه محصولات استراتژیک مثل زرشک و زعفران که در استان خراسان جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آمادگی داریم، زنحیره تامین آن را از تولید تا نگهداری و فروش، شکل دهیم.

بزرگترین مجتمع کشت و صنعت بیابانی الگویی کشور در زمینی به مساحت یک هزار و پانصد هکتار به صورت الگویی در استان در منطقه سرچاه عماری خوسف اجرایی می‌شود

همتی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام  (ره)  در دیدار با فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به اینکه  طرح مجتمع کشت و صنعت بیابانی با هدف مشارکت مردم و در راستای ترویج این امر و احیا مراتع اجرا خواهد شد افزود: این طرح به عنوان الگویی می‌باشد و در آینده نزدیک در سایر نقاط کشور نیز اجرا خواهد شد.


وی از سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه راه اندازی کارگاه ها، بنگاه‌ها و صنایع تبدیلی خبر داد و افزود: متناسب با هر طرح، برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد شد..
همتی  از آمادگی این هلدینگ برای پرداخت تسهیلات کارگاه‌ها و بنگاه‌های در خصوص فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: بدون محدودیت این تسهیلات در شهرستان خوسف پرداخت خواهد شد.

ایمانی سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه گفت: این شهرستان علیرغم داشتن ظرفیت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف از محرومیت‌های زیادی در شهرستان رنج می‌برد.

وی افزود: شهرستان خوسف به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و میزان اعتبار تخصیصی نمی‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را اجرایی نماید.

وی از هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواست در راستای توسعه سرمایه گذاری‌ها در این شهرستان سرمایه گذاری نماید.

سرپرست فرمانداری با اشاره به مشکلات مردم مرکز شهرستان به دلیل بالا بودن سطح آب و سنگی بودن بستر لزوم اجرای شبکه فاضلاب تاکید کرد و گفت: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی شود.

واحد های راکد بخش کشاورزی خراسان جنوبی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) احیا می شوند

 استاندار خراسان جنوبی در نهبندان گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی یک ستاد در زمینه احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی و امنیت غذایی استان با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده تا شاهد فعال شدن این واحدها باشیم.
آقای قناعت در حاشیه افتتاح کشتارگاه تیپ ۴ در شهرستان نهبندان گفت: واحدهایی در سطح استان داریم که به خاطر تکانه‌های اقتصادی خارجی و داخلی تعطیل و یا نیمه فعال شده‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از کارهای ارزشمندی که نهادهای انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می‌دهند توجه ویژه به نقاط محروم و کم‌برخوردار است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی و در شهرستان نهبندان با تعامل، همکاری و هماهنگی که مجموعه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ایجاد کرده، توانسته‌اند توجه ویژه و خاصی به شهر نهبندان داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح کشتارگاه صنعتی تیپ ۴  در شهرستان نهبندان بودیم، گفت: احداث کشتارگاه‌های تیپ ۴ توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در شهرستان‌های زیرکوه و طبس هم در دست اجراست.
آقای قناعت همچنین افتتاح بازار عرضه دام در نهبندان را یک اقدام بسیار ارزشمند دانست و گفت: افتتاح این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال، شاهد تمرکز در خرید و فروش دام با توجه ویژه به موضوعات بهداشتی و علمی خواهیم بود.

دو طرح صنعت دام در شهرستان نهبندان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری از طرح بازار عرضه دام و کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین در شهرستان نهبندان گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
سید مجتبی موسوی گفت: میدان عرضه دام زنده نهبندان دارای ۳۹ غرفه شامل ۱۰ غرفه دام سنگین و ۲۹ غرفه دام سبک، انبار آذوقه، استراحتگاه و فروشگاه عرضه دام سبک و سنگین است.

وی با بیان اینکه ظرفیت این میدان دام ۵۰۰ راس دام سنگین و پنج هزار راس دام‌سبک است، گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی استانداری خراسان جنوبی در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداث شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین نهبندان، هم به عنوان اولین کشتارگاه تیپ ۴ کشور نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

موسوی افزود: این طرح در مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ متر مربع احداث شده که ظرفیت کشتار پنج راس دام سنگین و ۵۰ راس دام سبک در روز را دارد و در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر در نهبندان احداث شده است.

وی گفت: احداث این پروژه از جمله برنامه‌های سند محرومیت‌زدایی نهبندان است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیاتی شده، همچنین این طرح دارای سردخانه ۱۱تنی است.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره‌برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور، ۶ میلیارد تومان است که چهار میلیارد تومان آن سرمایه گذاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و بخش خصوصی و ۲ میلیارد تومان هم آورده استانی دارد.

این طرح‌ها  با حضور همتی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، قناعت استاندار استان خراسان جنوبی، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خراسان جنوبی، حیدری مدیرعامل شرکت گسترش توسعه گری پردیس، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

پایان خبر/

کد خبر 4352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =