برگزاری جشن بزرگ خانوادگی عید غدیر در ورزشگاه شهر لیکک شهرستان بهمئی

جشن بزرگ خانوادگی «عید غدیر» توسط هیئت‌ های رهروان حسینی و قمر بنی هاشم (ع) و با حمایت قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای حضرت ولیعصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ورزشگاه شهر لیکک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد، جشن بزرگ خانوادگی «عید غدیر» توسط هیئت‌ های رهروان حسینی و قمر بنی هاشم (ع) و با حمایت قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای حضرت ولیعصر (عج) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ورزشگاه شهر لیکک برگزار گردید.

مسئول فرهنگی قرارگاه پیشرفت منطقه‌ای بنیاد احسان شهرستان بهمئی در این جشن اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، موضوع امامت و مسئله‌ ولایت فقیه و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است از این رو، همه افراد موظفند تا به آن اهمیت ویژه‌ای داده و در جهت ترویج فرهنگ غدیر در جامعه کوشا باشند.

حجت الاسلام سامان حق نیا با اشاره به این که انقلاب اسلامی تداوم راه غدیر و نهضتی در مسیر عینیت بخشیدن به فلسفه سیاسی اسلام است، افزود: جامعه ما برای دستیابی به تراز واقعی مردم سالاری دینی و نیز الهام بخشی برای سایر ملت‌ها، به افزایش معرفت خود نسبت به آموزه‌های علوی نیاز دارد از این رو است که برگزاری برنامه‌های ایام میلاد نور زمینه سازی برای ایجاد یک جریان فکری و فرهنگی تبلیغی با هدف افزایش معرفت، محبت و تبعیت از تعالیم امیرالمومنین(ع) محسوب می‌شود.

 حق نیا خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌های عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت باید محتوا محور باشد و از فرصت مناسب آن برای تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه استفاده کرد.

مسئول فرهنگی ادامه داد: همدلی و همکاری دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ویژه گرامیداشت غدیرخم با محوریت مردمی، امری ضروری است و باعث آشنایی بیشتر جامعه به ویژه جوانان با فلسفه غدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیرخم و توجه دادن افکار و اذهان مسلمانان به برترین اعیاد امت اسلام و نهادینه شدن جشن غدیر در جامعه حائز اهمیت است و باید در این ایام نسبت به تکریم سادات، اطعام نیازمندان و تکریم فرزندان شهدای مدافع حرم توجه ویژه داشت.

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی هم در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات از سوی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همه موظفند تا با تکیه بر مدیریت جهادی که یکی از رهاوردهای فرهنگ غدیر است، بهترین امکانات را در اختیار افراد جامعه قرار دهند.

محمدی تصریح کرد: اهمیت روز عید غدیر خم تا به آنجاست که خداوند متعال در بخشی از آیه ۳ سوره مائده می‌فرمایند «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا» (امروز، دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پذیرفتم.

وی اظهار داشت: واقعه غدیر خم، نقشه راه مسلمانان در دستیابی به وحدت و انسجام برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی و جهان اسلام است و باید ابعاد مختلف آن در فرصت مناسبت دهه امامت و ولایت و روز عید غدیرخم بازگو شود.

محمدی تصریح کرد: مهمترین پیام غدیر، حفظ وحدت و انسجام حول محور ولایت است و قطعا ولایت‌پذیری و تبعیت از ولایت مهمترین عامل پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

فرماندار شهرستان بهمئی با گرامیداشت دهه امامت و ولایت بر لزوم تبیین ابعاد مختلف عید غدیر خم در جامعه تأکید کرد و افزود: مسئولان در کنار اقدامات عمرانی و ایجاد امکانات رفاهی باید در زمینه تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیرخم اقدام کرده و با فضاسازی فرهنگی، بیش از گذشته فرهنگ ولایتمداری که نجات‌بخش جامعه اسلامی از گزند توطئه‌های دشمنان است را ترویج دهند.

فرماندار شهرستان بهمئی در پایان با تقدیر از تمام افراد و نهاد های دولتی این جشن را برگزار کردند گفت: ویژه از حمایت های قرارگاه پیشرفت منطقه ای حضرت ولیعصر عج بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام ره تقدیر و تشکر میکنم و خدا را شاکر هستیم که شاهد این مجموعه در سطح شهرستان هستیم.

عاطفه بیوکانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی هم گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی در شهرستان با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد که در این جشنواره برنامه هایی از قبیل مداحی. سرود و شعر خوانی و ورزشی مثل دوچرخه سواری. طناب کشی و دو میدانی در دو بخش آقایان و بانوانی از سراسر شهرستان دور هم جمع شدن و مسابقاتی به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم برگزار شد.

بیوکانی گفت: تقدیر تشکر از حضور مسؤلین و نهادهای امنیتی و سلامت و مردم عزیز و ورزشکاران. هنرمندان که پای کار و حضور داشتند.

کورش زکی نژاد رئیس هیئت ورزشهای همگانی شهرستان بهمئی هم در این مراسم گفت: به‌ مناسبت عید سعید غدیر جشنواره فرهنگی‌ ورزشی در شهرستان بهمئی در تاریخ یکشنبه بیست و شش تیرماه هزار و سیصد و نود و چهار در شهرلیکک برنامه ریزی، مدیریت و اجرایی گردید.

زکی نژاد افزود: این برنامه خوب و مردم پسند به همت و حمایت قرارگاه منطقه‌ای حضرت ولیعصر(عج)، هیئت مذهبی حضرت قمر بنی هاشم (ع)، هیئت مذهبی رهروان حسینی و زینبی، هیات ورزش‌های همگانی شهرستان بهمئی، هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاداحسان به اجراء در آمد.

رئیس هیئت ورزشهای همگانی شهرستان بهمئی ادامه داد: بخشهای این برنامه در بخش های مختلفی از جمله سخنرانی، مولودی و ورزشی در رشته های دوچرخه سواری عمومی آقایان، طناب کشی آقایان و ورزش بانوان در مکان اداره ورزش وجوانان شهرستان برگزار شد و در پایان به قهرمان و نایب قهرمان طناب کشی،برندگان قرعه کشی همایش دوچرخه سواری تعداد ده نفر،هدیه به افراد دارای اسماء مقدس و برندگان ورزش بانوان کارت هدیه اهدا گردید.

در پایان رئیس ورزش همگانی از حضور همه عزیزان، مجریان و زحمتکشان و مردم شهید پرور شهرستان تقدیر نمودند و ایشان مردم بدلیل حضور در شرایط نامساعد وگرم هوا عذرخواهی و تشکر نمودند.

در این جشن بزرگ هیئت ورزش‌های همگانی و ورزش های بومی محلی، سازمان ورزش و جوانان، فرماندار، نیروی انتظامی، اورژانس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیادشهید و امورایثارگران و سپاه ناحیه نیز همکاری داشتند.

مهم‌ترین برنامه‌های این جشن مسابقات (طناب، دوچرخه سواری، طنز) بود که توسط هیئت ورزش‌های همگانی و ورزش‌های بومی محلی به اجراء گذاشته شد.

کد خبر 4423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =