ایجاد ۱۸ هزار شغل در بخش کشاورزی استان کردستان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کردستان،  ایجاد ۱۸ هزار شغل را در این استان رقم زده است.

هادی جوهری معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر گفت: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از اهالی این استان شده است.
وی افزود: مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تن رب گوجه فرنگی، ۲۵۰۰ تن پوره سیب و ۳ هزار تن پوره توت فرنگی را دارد که برای این منظور اقدام به خرید ۵۲ هزار تن محصول شامل ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی، ۶ هزار و ۵۰۰ تن سیب و ۶ هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان می‌کند.
معاون بنیاد برکت خاطرنشان کرد: جذب این میزان محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی را برای کشاورزان و مردم منطقه کردستان ایجاد کرده است.
جوهری اظهار داشت: فعالیت‌های این مجتمع باعث فراهم آوردن اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از کشاورزان، کارگران فصلی، کارگران حمل و نقل و رانندگان در زمینه کاشت، داشت، برداشت، توزیع و حمل و نقل محصولات کشاورزی شده است.
جوهری با اشاره به صادرات محصولات واحد مشارکتی بنیاد برکت یادآور شد: محصولات این واحد تولیدی به ۱۰ کشور از جمله امارات، آمریکا، کانادا، ترکیه، ترکمنستان و ... صادر می‌شود.   
وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به ۳۰ هزار، ۱۵ هزار، ۵۵ هزار و ۲۵۰۰ تن برسد.
کد خبر 447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =