نگاه تشریفاتی به رویداد ملی "طراحی برای کودک" نداریم

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد بابیان اینکه نگاه ما به رویداد ملی طراحی برای کودک به هیچ وجه تشریفاتی و مقطعی نیست گفت: از ایده های برتر تا رسیدن به محصول تجاری مورد استفاده عموم خانواده های ایرانی حتما حمایت خواهیم کرد.

نشست مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با جمعی از اساتید دانشگاه های کشور و طراحان صنعتی جهت هم اندیشی و گفت وگو درباره افزایش حوزه تاثیر دستاوردهای جشنواره طراحی برای کودک در سالن اجتماعات این بنیاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد 15خرداد، حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه یکی از اهداف این نشست، تعامل و هم افزایی با صاحبنظران و اساتید طراحی صنعتی ایران  به منظور تحقق حداکثری اهداف اولین جشنواره طراحی برای کودک است اظهارداشت: جهت گیری و نگاه کلی ما به این رویداد ملی این است که در صورت تداوم اقبال خبرگان و ایده پردازان عرصه طراحی صنعتی ، می توان امید داشت که در زنجیره نیازها و ملزومات زندگی در خانه ها و خانواده های ایرانی تغییرات ملموس و محسوسی به نفع افزایش امید به زندگی در یک محیط آرام و ایمن اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید براینکه به هیچ وجه نگاه تشریفاتی به این رویداد ملی نداریم و به نتایج حاصل از آن به شدت امیدوار هستیم گفت: باید بین افراد جامعه، صاحب نظران و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه طراحی برای کودک  نسبت به اهداف این رویداد مهم اجماع نظر ایجاد شود.

علیان زادگان در ادامه با بیان اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، از نتایج این رویداد ملی و ایده های دانش پایه حمایت ویژه خواهیم کرد.

مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد با مروری بر اقدامات و فعالیت های بنیاد در دوره جدید خاطرنشان کرد:ماموریتهای سلامت اجتماعی و امور مربوط به سلامت محرومان ، حمایت از جوانی جمعیت  و همچنین عمران اجتماعی از ماموریت های جدید بنیاد در  دور جدید فعالیتهای بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه در ماموریت جدید بنیاد در دوره اخیر ۱۴۷ کار ویژه و پروژه تعریف شده است که به صورت ویژه پیگیری می شود گفت: این پروژه ها به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه مورد پایش و ارزیابی قرار میگیرد و برای رصد بهتر آنها در حال طراحی سامانه جامع مدیریت یکپارچه پروژه های بنیاد هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از کارویژه ها و پروژه هایی که در دوره تحول بنیاد تعریف شده است همین جشنواره طراحی برای کودک است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه ریل گذاری های لازم برای پایش و داوری ایده ها و آغاز سریع فرایندهای حمایتی از ایده های برتر انجام شده است گفت: یکی از این ریل گذاری ها راه اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده در بنیاد و صندوق نوآوری اجتماعی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بودکه برای تعریف یا شناسایی و حمایت از طرح های نوآورانه حوزه های جمعیت ، خانواده و سلامت اجتماعی و کامل شدن چرخه راهبری کارویژه های مرتبط راه اندازی گردیده و در خدمت خروجی های این رویداد نیز قرار خواهد گرفت  و به همین جهت به لحاظ ساختاری و سازماندهی زیر ساختها را طراحی کرده ایم و به هیچ وجه برای حمایت از ایده های منتخب هیات داوران دچار وقفه یا  غافلگیری نخواهیم شد.

علیان زادگان با اشاره به اینکه در نشست با بنیاد ملی نخبگان و تفاهمات اولیه صورت گرفته حمایت از طرح های نخبگان در حوزه های مرتبط با ماموریتهای جدید  بنیاد مورد تاکید قرار گرفته است  گفت: در این تفاهمات به دنبال افزایش عمق و گستره خدمات بنیاد با استفاده از کالا و خدماتی که خروجی تحقیق و پژوهش نخبگان و شرکتهای دانش بنیان  است خواهیم بود .

در خاتمه علیان زادگان با اشاره به نشست بعدی این رویداد که با حضور  اصناف و صاحبان صنایع حوزه کودک برگزار خواهد شد ابراز امیدواری کرد تا در دو هفته باقیمانده تا پایان مهلت ارسال ایده ها سایر فعالان این عرصه که هنوز ایده های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نکرده اند در این رویداد مهم ملی با ارسال طرحهای خود مشارکت کنند. 

  

در ادامه نشست خبری مدیرعامل بنیاد پانزده خرداد با طراحان صنعتی ایران ، دکتر احمد عابدینی، دبیر جشنواره طراحی محصول کودک، بیان داشت:این جشنواره و سیاست گذاری اصلی که درباره آن انجام گرفت، تلفیقی از طراحی و ماموریت اصلی بنیاد است که در قالب این جشنواره نمود پیدا کرد که آثار و برکات بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اندیشی با کارشناسان همواره راهگشا بوده است گفت: در این جشنواره به دنبال این هستیم که نقش طراحی صنعتی بسیار فراتر از این باشد از این رو، این رویداد طراحی شد که نتایج و خروجی آن کمک کننده خانواده ها در فرزندآوری و فرزندپروری باشد.

 این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی در خارج از منزل و در محیط عمومی، مادری برای حمل و جابجایی کالسکه کودک خود از پله یا عبور از خیابان نیاز به کمک دارد در منزل نیز این نیاز احساس می شود و اینجا طراحان صنعتی باید به کمک این مادر بیایند و با طرح ها و ایده هایی که میدهند فضای خانه را برای کودک مناسب سازی کنند.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم با برگزاری این جشنواره نگهداری از فرزندان را تسهیل کنیم‌ و برای این کار باید فرآیند طراحی محصول‌ها را با این رویکرد هدایت  و راهبری نماییم. در این جشنواره از طراحان کمک خواسته‌ایم که اگر ایده‌ای برای بازطراحی و طراحی محصولات برای کودکان یا خانواده‌های دارای فرزند دارند، ارائه کنند تا محصولاتی تولید شود که برای نگهداری و سرگرمی فرزندان کمک‌کننده باشد.

عابدینی افزود: در قالب جشنواره طراحی برای کودک به نهاد خانواده از جهت رشد و پرورش بهتر کودکان خود نیز کمک می کنیم و با حمایت بنیاد پانزده خرداد در ادامه طی فرآیندی این ایده‌ها تبدیل به محصولاتی خواهند شد که این محصولات به خانه مردم راه پیدا کنند و در اختیار خانواده ها برای سهولت در امر فرزند پروری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از راههای تشویق غیر مستقیم خانواده ها به فرزند آوری کاهش هزینه آنهاست ادامه داد: باکیفیت بودن هر یک از این محصولات در آپارتمان می‌تواند باعث بهبود وضعیت نگهداری کودکان شود برای مثال لباس و اسباب‌بازی با کیفیت می‌تواند برای خانواده‌های دارای سه فرزند مفید باشد زیرا می‌توان از این اسباب‌بازی‌ها به مدت طولانی‌تری و برای چند فرزند استفاده کرد.

دبیر جشنواره طراحی محصول کودک با بیان اینکه از مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه ۲ هفته دیگر زمان باقی است که امیدواریم بیشترین حجم آثار در دو هفته پایانی به دبیرخانه برسد تا سریع تر کار داوری آثار آغاز شود.

عابدینی تصریح کرد: می توانیم با همفکری هایی که در طول برگزاری جشنواره انجام می دهیم بعد از این رویداد شاهد این موضوع باشیم که جایگاه طراحی صنعتی را در طراحی برای کودک به خوبی مشخص کنیم که در این زمینه لازم است دانشگاهها نیز پای کار بیایند و با انجام پروژه های تحقیقاتی در قالب پایان نامه های دانشجویی نیاز خانواده ها و الزامات فرزندپروری در محیط های آپارتمانی را احصا و شناسایی کنند تا  طراحان صنعتی متناسب با این نیازها محصولات خود را طراحی و ارائه کنند.

کد خبر 4511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =