طرح جهش تولید در دیم‌زارها در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات اجرا می‌شود. 

روح الله سعیدی در نشست هماهنگی طرح جهش تولید در دیم‌زارها، گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به استان چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات را تحت پوشش این طرح خواهیم برد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با همکاری ستاد فرمان امام خمینی(ره)، جهادکشاورزی و معاونت تولیدات گیاهی انجام می‌شود و بانک‌های عامل در جهش تولید در دیم‌زارها بانک کشاورزی و ملی است.

وی ادامه داد: بانک ملی پرداخت تسهیلات برای خرید سمپاش و ادوات مورد نیاز در دیم‌زارها را برعهده دارد و بانک کشاورزی بیمه محصولات دیم را انجام می‌دهد.

سعیدی با بیان اینکه ۲۵ درصد از مبلغ بیمه کشاورزان را ستاد فرمان امام پرداخت و مابقی بر عهده خود کشاورز است، گفت: استفاده از «بذرمال‌ها» در کلیه بذرها گواهی شده طرح دیگری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره اینکه هزینه‌های محلول و سم نیز با تایید کارشناسان توسط ستاد فرمان امام به کشاورزان پرداخت می‌شود، در پایان افزود: اسید آمینه و Npk برای ۴۰ درصد از اراضی استان تأمین و برای کشاورزان ارسال می‌شود.

کد خبر 4649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =