افتتاح فاز اول پروژه بزرگ دامپروری ۳ هزار رأسی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در زرندیه

پروژه دامپروری صنعتی سه هزار رأسی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

صبح‌امروز در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ائمه‌جمعه و مقامات استان مرکزی، فاز اول پروژه دامپروری صنعتی ۳هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین، در زرندیه به بهره‌برداری رسید.
محمد مخبر رئیس ستاداجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ورود ستاد اجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی گفت: امروز فاز اول این پروژه ۳هزار رأسی با ایجاد ۲۲۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۱۵هزار تن شیر در سال افتتاح میشود.
وی افزود: با تکمیل دو فاز دیگر این مجموعه تا ۲۲بهمن، برای ۶۰۰ نفر شغل مستقیم و غیزمستقیم و سالانه ۳۵ هزار تن شیر تولید خواهد شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به بهره‌گیری از روشهای نوین برای حل معضل علوفه دام در این مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک در این مجموعه سالانه ۱۰۰۰ تن علوفه با یک‌دهم نیاز به آبیاری معمول تولید میشود که میتواند روزانه ۴۰۰گوسفند و یا ۸۰ گاو را تغذیه کند.
مخبر در خصوص سایر اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف ۸ ماه بیش از ۱۸۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در بحث واردات مواد اولیه دارویی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین امسال با شعار "تبدیل هر خانه به یک کارگاه" ۶۵هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجاد میکنیم که از این طریق ۲۵هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد.
در ادامه این مراسم، فرخی معاون استاندار مرکزی گفت: حضور ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی همیشه منشأ خیر و برکت و اشتغالزایی برای مردم بوده است.
وی افزود: احیای کارخانجات نیمه‌تعطیل و طرحهایی که ستاد روی آنها سرمایه‌گذاری میکند طرحهای استراتژیکی است که در جنگ اقتصادی امروز، کشور به آنها نیاز دارد.
وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا، موجب دلگرمی مردم و الگویی برای همه دستگاهها شد.
کد خبر 468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =