جهش تولید در ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان از جهش تولید در ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزار های لرستان در سال زراعی جدید خبر داد.

مجید طائف در وبینار ملی طرح جهش تولید در سازمان جهاد کشاورزی لرستان ، با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها های استان طی سال زراعی جدید  در ۱۱ شهرستان استان به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصدی جهت خرید ادوات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با اشاره به اینکه این طرح با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی به اجرا در خواهد آمد، بیان کرد: افزایش درآمد کشاورزان و همچنین جلوگیری از مهاجرت آنها از دیگر مزیت‌های قابل توجه این طرح در استان است.

طائف گفت: در این طرح به دنبال افزایش سطح زیر کشت محصولاتی نظیر غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، گیاهان علوفه‌ای و ... هستیم که تلاش خواهیم کرد با همکاری جهاد کشاورزی استان که در این طرح با مشارکت ان‌ها اجرا می‌شود به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان تصریح کرد: آموزش کارشناسان امر، آموزش کشاورزان مجری، بیمه محصولات مشمول طرح، نظارت های فنی و.... بعنوان برنامه ی اجرایی این طرح به شمار می‌آید.

وی با اهمیت بر شمردن این طرح با توجه به شرایط آب و هوایی استان، اظهار کرد: ۶۵ تن بذرمال نیز به صورت رایگان در اختیار کشاورزان برای استفاده در سال زراعی جدید توزیع خواهد شد.

کد خبر 4701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =