برگزاری همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان

برگزاری همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان

برگزاری همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان

همزمان با فرا رسیدن سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ و به منظور تبیین سیاستها و برنامه های طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، گردهمایی طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت محصولات پاییزه استان گلستان ۲۳ شهریور ماه در سالن همایش های دانشکده مائده گرگان برگزار شد.

در این مراسم دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در سخنانی به ارایه سیاستها و برنامه های اجرایی طرح جهش تولید دردیمزارهای استان پرداخت و گفت:

برنامه های ما در طرح جهش تولید در دیمزارها بر افزایش کمی و کیفی محصولات گندم و کلزا با در اختیار قرار دادن بذر وکود مرغوب متمرکز شده است.

وی افزود:با توجه به بحران غذایی دنیا،رسیدن پایداری تولید محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر برزعلی اضافه کرد: در سال جدید طرح جهش تولید در دیمزارها در ۱۴ شهرستان گلستان با ۲۱۰ هزار سطح زیر کشت اجرا خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه تلاش و حضور خانواده جهادکشاورزی استان و تعاون و همکاری و مشارکت همگان موجب افزایش تولید و اثربخشی هرچه بیشتر این بخش شده است اظهارامیدواری کرد انشالله سال جدید زراعی را با جدیت وانگیزه بیشتری شروع کنیم و با تقویت روحیه تعاون در راستای تولید هر چه بیشتر و بهتر محصولات زراعی در استان کوشش کنیم.

در ادامه مهندس مهاجر معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت در سخنانی با تاکید براینکه مهم ترین اصل برای کشور تولید است گفت: امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی بسیار مهم است و برای بالا رفتن ضریب امنیت غذایی چاره ای جز خودکفایی در مواد غذایی اساسی نداریم.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، به عنوان یک اقدام مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با جدیت اجرا می‌شود.

مهندس مهاجر با اشاره به اینکه این طرح به پیشنهاد و تاکید و دستور مقام معظم رهبری مطرح شده گفت: ما وظیفه داریم در سراسر کشور آن را با جدیت دنبال کنیم تا انشاالله به نتایج مطلوبی برسیم و افزود: این نوید را می دهم که طرح را با جدیت بیشتری ادامه خواهیم داد.

در ادامه مهندس عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان پرداخت.

سپس دکتر دهنوی معاون امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مهمترین مزیت استان گلستان است گفت: پیش بینی ما این است که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد در سال آینده رشد در بخش کشاورزی داشته باشیم و این مهم با همت و مجاهدت خانواده بزرگ کشاورزی استان و به یاری خداوند محقق خواهد شد. در این مراسم همچنین احمدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پرداخت و با بیان اینکه تولید از ارکان اساسی پیشرفت کشور است از تلاش و فعالیت های انجام شده در استان تقدیر و تشکر کرد.

در این همایش مدیرکل هواشناسی استان به ارائه گزارشی از پیش بینی هواشناسی فصل زراعی جدید پرداخته و برزنونی رییس اداره فناوری های مکانیزه استان در خصوص اهمیت کشاورزی حفاظتی در دیمزارها مطالبی بیان کرد و در پایان نشست نیز با حضور دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، مهندس اسفندیاری پور، مهندس سهرابی مشاورمعاون وزیر و مجری طرح گندم کشور، حاج اقا احمدی، مهندس عباسی برگزاری پرسش و پاسخ صورت گرفت.

کد خبر 4795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =