معاون وزیر بهداشت: ستاد اجرایی فرمان امام تا امروز سهم بزرگی در مدیریت بحران کرونا داشته و بازوی وزارت بهداشت بوده

سامانه تلفنی مشاوره پزشکی ستاد اجرایی فرمان امام (۴۰۳۰) با توجه به شیوع مجدد کرونا از این پس خدمات جدیدی به مردم ارائه خواهد کرد.

علیرضا رئیسی معاون بهداشتی و جمعی از مدیران وزارت بهداشت، ظهر امروز از محل سامانه مشاوره تلفنی ۴۰۳۰ که از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کرده، بازدید کردند.
معاون وزیر بهداشت پس از این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: راه‌اندازی ۴۰۳۰ توسط ستاد اجرایی فرمان امام و ارائه مشاوره‌های مختلف به مردم توسط کارشناسان درمانی در خصوص دغدغه‌های کرونایی، بار زیادی از حجم مراجعه به بیمارستان ها را کم کرد. طبق آمار اعلام شده تاکنون بیش از ۱۷میلیون تماس با این سامانه ثبت شده است که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید.
وی افزود: از امروز مردم تهران می‌توانند از طریق تماس با این شماره و اعلام منطقه مسکونی خود، آدرس مراکز درمانی ۱۶ ساعته ویژه کرونا را نیز دریافت کنند.
 رئیسی با اشاره به افزایش نیروهای متخصص پاسخگو در این سامانه به بیش از ۲۰۰۰ نفر، خاطرنشان کرد: هموطنان تهرانی می‌توانند از طریق تماس با ۴۰۳۰ علاوه بر کرونا، سوالات تخصصی درباره موضوعاتی مانند بارداری، تغذیه، سلامت‌روان و سالمندی را مطرح کنند.
وی افزود: در این مراکز درمانی، خدمات معاینه توسط پزشک انجام و مراقبت‌ها نیز آموزش داده می‌شود و در صورت نیاز، آزمایش کرونا به صورت اختصاصی هم در این مراکز انجام می‌شود.
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام تا امروز سهم بزرگی در مدیریت بحران کرونا داشته و بازوی کمکی وزارت بهداشت و کادر پزشکی در تأمین تجهیزات، اقلام بهداشتی و دارویی و انجام مراحل اول و دوم غربالگری داشته است.
کد خبر 489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =