توزیع گسترده بذرمال ویژه کشاورزان طرح جهش تولید دیم زارها

در راستای اجرای طرح جهش تولید به صورت رایگان بین کشاورزان استان مازندران بذرمال ( بذر ضدعفونی و غنی شده به منظور افزایش جوانه زنی) توزیع میگردد

به نقل از ناظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران در طرح جهش تولید دیم زار ها به تمامی کشاورزانی که در این طرح قرارداد دارند و از بذر خود مصرفی استفاده می کنند بذر مال تعلق خواهد گرفت.

همچنین مهدی بابایی یادآور شد: کسانی هستند که از بذر های خود مصرفی استفاده نمی کنند. به این افراد بذرهای اصلاح شده تعلق خواهد گرفت که نیازی به ترکیب با بذرمال ها ندارند چرا که اینها درواقع  بذوری هستند که با یک سری کودهای زیستی بذرمال شده اند.

مهدی بابایی در پاسخ به این سوال که هر کشاورز چه مقدار باید بابت بذرمال ها هزینه بپردازد گفت: در طرح جهش تولید دیم زارها تصمیم بر این است تا با ارائه خدمات متنوع به کشاورزان دیم‌ کار نظیر توزیع رایگان کود بذرمال، تخفیف خرید بذور اصلاح شده برای کاشت، تخفیف 40 درصدی بیمه محصولات زراعی، اعطای تسهیلات 4 درصدی خرید ادوات کشاورزی و نیز توزیع کود npk و کود آمینواسید رایگان تلاش میکند کشاورزان را تشویق به حضور در طرح کرده و باعث افزایش بهره وری محصولات شود. بنابراین کشاورزان بابت بذرمال ها هیچ هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

کد خبر 5100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =