جهش تولید در مناطق محروم با اجرای طرح‌های کارآفرینی ستاد اجرایی فرمان امام

طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار در مناطق محروم، رونق تولید را نیز به دنبال داشته است.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این مطلب افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته در مناطق محروم باعث شکل گیری کسب و کارهای متعدد و تولید ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۲۵۰۰ تن گوشت سفید، یک‌هزار و ۶۰ تن گوشت ماهی و میگو، ۴۲ هزار تن شیر، ۷ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۸۰۴ تن عسل، ۶۲ هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و ۴۱۰ هزار دست پوشاک شده است. 

مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال ۹۸ اقدام به ایجاد ۳۵۶ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از طریق اجرای ۴۰ هزار و ۶۲۲ طرح توانمندسازی اقتصادی با حجم کل سرمایه‌گذاری ۹۵ هزار میلیارد ریالی نموده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح این تعداد طرح اشتغال‌زایی گفت: ۳۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده شامل ۱۲۰ هزار شغل در بخش اجتماع‌محور، ۲۳۰ هزار شغل در بخش بنگاه‌محور و ۶ هزار شغل در بخش تسهیلات‌محور بوده است.

مدنی با تاکید بر فعالیت‌های گسترده ستاد اجرایی فرمان امام برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم تصریح کرد: بنیاد برکت برای سال ۹۹ ایجاد ۱۸۹ هزار شغل جدید را در بخش‌های حمایت از طرح‌های خانگی، اقتصادی کوچک و متوسط هدف‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد ۱۸۹ هزار شغل مذکور، ۶۸ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد در سال ۹۹ علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم، تولید محصولات حاصل از این مشاغل را با یک جهش چشم‌گیر مواجه خواهد ساخت. 

مدنی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری افزود: بر این اساس، ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به ۳۰ هزار، ۱۵ هزار، ۵۵ هزار و ۲۵۰۰ تن خواهد رسید. همچنین در این مدت، ۹۵ هزار مترمربع فرش بافته و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دست پوشاک دوخته خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر تمرکز فعالیت‌های این بنیاد بر مبحث اشتغال‌زایی بیان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار، بنیاد عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.

کد خبر 530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =