اختتامیه نخستین رویداد ملی مدارس آینده برگزار شد

مراسم اختتامیه «نخستین رویداد ملی مدارس آینده» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، حمیدرضا خان‌محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این رویداد برگزار شد.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نخستین رویداد ملی مدارس آینده را در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال 1401 (تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین) و با محوریت نقش فناوری‌های نوین در فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی کشور برگزار نموده است.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم نسبت به برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت مدارس متناسب با نیازهای آینده دانش‌آموزان تاکید کرد.

یوسف نوری با بیان این‌که بخش قابل توجهی از ساخت‌وسازهای وزارت آموزش و پرورش توسط بنیاد برکت انجام می‌شود، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در یک حرکت جدید علاوه بر کمک به آموزش و پرورش، در زیرساخت‌های کالبدی در حوزه‌های نرم و اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم همکاری خوبی با این وزارتخانه دارد.

اختتامیه نخستین رویداد ملی مدارس آینده برگزار شد

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مدرسه در افق چشم‌انداز، برخورداری از فناوری آموزشی بوده و سند تحول بنیادین، شناسنامه کار نظام تعلیم و تربیت است.

معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم با بیان این‌که در همه کشورهای مدعی پیشرفت، کانون اصلی پیشرفت تعلیم و تربیت مدارس هستند، اظهار داشت: در اسناد بالادستی موضوع تعلیم و تربیت به عنوان محور توسعه و پیشرفت در نظر گرفته شده است و ما بیش از سایر حوزه‌ها منبع در حوزه تعلیم و تربیت داریم و اساسا یک مکتب تربیتی داریم.

اختتامیه نخستین رویداد ملی مدارس آینده برگزار شد

علی عسگری افزود: ما از مواجهه با فناوری ناگزیریم در آموزش و پرورش نیز باید با چشم باز به سوی فناوری برویم و محتوای خودمان را در این فناوری جاری کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت هم در این مراسم گفت: علت ورود بنیاد به حوزه ساخت مدارس در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب بر مدرسه‌سازی است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 هزار دانش‌آموز در 10 هزار و 250 کلاس درس ساخته شده توسط بنیاد برکت مشغول به تحصیل هستند.

وی از جایگزینی 1000 مدرسه کانکسی خبر داد و گفت: بنیاد برکت با همکاری سازمان نوسازی مدارس، اقدام به ساخت 1000 مدرسه برای جایگزینی با مدارس کانکسی در مناطق مرزی و روستایی کشور کرده است.

اختتامیه نخستین رویداد ملی مدارس آینده برگزار شد

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح جزئیات رویداد مدارس آینده عنوان کرد: یکصد و 11 طرح شامل 57 طرح در حوزه فضای آموزشی و 54 طرح در زمینه تجهیزات و فناوری به دبیرخانه این رویداد رسیده است که از این تعداد، 50 طرح به عنوان نهایی انتخاب و 10 طرح برگزیده شدند.

اختتامیه نخستین رویداد ملی مدارس آینده برگزار شد

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت از طرح‌های برگزیده این رویداد به شکل ویژه حمایت می‌کند تا قابلیت اجرا و عملیاتی شدن را پیدا کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این مراسم اظهار کرد: در کنار هم قرار گرفتن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس از گذشته و با نگاه به آینده، نشان از یک عزم ملی و جهادی برای حل فضای کالبدی است.

حمیدرضا خان‌محمدی وی با بیان اینکه 81 مدرسه را به برکت نظام‌ جمهوری اسلامی ایمن کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ این اقدامات را باید ببینیم و بیان کنیم و بدانیم که این اتفاق نمی‌افتاد مگر تحت خدمات پُرخیر و برکت نظام؛

خان‌محمدی با اشاره به وجود 100 هزار کلاس ناامین در کشور تصریح کرد: ‌تعداد این کلاس‌ها رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند و از طرفی با توجه به میهمان‌پذیری از مهاجران خارجی، خشکسالی و تغییر بافت‌های جمعیتی امیدواریم بنیاد برکت، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان نوسازی مدارس در کنار هم با رویکرد جدید و کار نهضتی در حوزه کار کالبدی بتوانند حداقل 50 هزار کلاس را بازسازی کنند.

گفتنی است، در این مراسم از 10 طرح برگزیده ارائه شده به نخستین رویداد ملی مدارس آینده تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر 5375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =