ایجاد ۱۵ هزار شغل در کرمانشاه توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ افتتاح ۱۳۰۰ طرح اشتغالزایی و ۱۵۶۰ طرح عمرانی برکت

ایجاد ۱۵ هزار شغل در کرمانشاه توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ افتتاح ۱۳۰۰ طرح اشتغالزایی و ۱۵۶۰ طرح عمرانی برکت

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پس از حضور در استان کرمانشاه و تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی در مراسم آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزایی توانمندسازی اقتصادی اجتماعی و عمرانی اظهار داشت: امروز در سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم و در این دفاع استان کرمانشاه یکی از نقاط پر افتخار محسوب می‌شود. جنگ عراق با ایران و دفاع مقدس ما موجب شد که بر سر سفره نعمت جنگ بنشینیم و شک نکنید که ما در مولفه های مختلف رهبری آمریکا در دنیا یک بخش هایی از خاکریز را فتح کرده ایم و آن را شکسته ایم.  

مخبر افزود: در ستاد اجرایی به دنبال آن هستیم که عدالت را اجرایی کنیم و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی از همین طبقات متوسط جامعه آخرین خاکریز را نیز از آمریکا بگیریم و بتوانیم طبقه پایین جامعه را از لحاظ اقتصادی توانمند کنیم.

وی به پویش مشق احسان اشاره کرد و گفت مردم از این پویش حمایت کردند و حدود ۴۰۰ هزار نفر کمک های ۲ تا ۵ هزار تومانی برای تهیه نوشت افزار داشتند، این رویه باید به کار گرفته شود تا بتوانیم معضلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افرود: روزانه ۱۰۰ طرح کوچک خانگی با ۳۰۰ اشتغال در کشور شکل می‌گیرد و هم اکنون با اعلام اسم و کد ملی می‌توانیم این موارد را اعلام کنیم. امروز باید همه دلسوزان و مسئولان کشور از نهضت اشتغال حمایت کنند و از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

وی یادآور شد: امروز معتقدیم شبکه ایجاد اشتغال را در حد خودمان اداره می‌کنیم و می‌توان گفت که ۸ هزار روستای کشور را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم بیش از این در این مسیر پیش برویم.

مخبر بیان داشت: در سال ۹۵ که بنده به این استان آمدم قول ایجاد ۱۵ هزار شغل را دادم که تا به امروز ۱۲ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد شده و ۳ هزار شغل دیگر نیز تا پایان سال ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد در سه سال آینده سالی ۵ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد می کنیم و مجموعه پروژه‌هایی که در این استان در دست احداث است پنج هزار پروژه است که نزدیک به ۵ هزار میلیارد ریال ارزش ریالی آن است.

وی تاکید کرد: خانواده‌هایی که دارای سه معلول هستند که قریب به یکصد مورد می‌شوند و بنیاد برکت نسبت به تامین خانه آنها اقدام خواهد کرد و تحویل این افراد داده می‌شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در زلزله اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از دستگاه‌های فعال در حادثه زلزله بوده‌ایم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با مشارکت بنیاد مسکن هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را ساخته و یک تعدادی را نیز تجهیز کرده‌ایم.

بنا بر این گزارش در روز اول سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه، ۱۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی و ۱۵۶۰ پروژه‌ی عمرانی برکت در مناطق محروم، به‌ویژه در مناطق زلزله‌زده‌ی این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین ضمن بازدید از واحد دامداری ۲ هزار رأسی پرورش گاو شیری کاوات روانسر از طرح‌های مشارکتی و توانمندسازی اقتصادی برکت در شهرستان روانسر، فاز توسعه‌ی این واحد دامی صنعتی را با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد ریال و اشتغال‌آفرینی برای ۳۲۵ نفر افتتاح کرد.

کد خبر 881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =