در این مراسم دکتر تورج حاجی رحیمیان مدیر کل ستاد اجرایی در استان اصفهان گفت: تاکنون ۳۲۲۸ طرح اشتغالزایی اجتماع محور در ۱۴ شهرستان استان داشتیم که از آن ۴۷ طرح‌های در زمینه گلخانه بوده که در ۱۶۸ روستا اجرایی شده و در ۲۸۰ روستا در شرف انجام است که بواسطه آن ۹۶۸۴ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم توسط ۱۷ مجری و تسهیلگر انجام شده است.

در ادامه سرکار خانم دکتر غزالی مجری طرح گلخانه گفت : در استان اصفهان ۲۱۱۷ هکتار انواع گلخانه های گل، سبزی و صیفی وجود دارد که سالانه ۳۴۰ هزار تن سبزی و صیفی از آن صادر می شود. استان اصفهان از نظر سطح گلخانه‌ها رتبه سوم و از نظر توسعه و ایجاد گلخانه جدید رتبه اول در کشور را دارا می باشد.
مقصد محصولات سبزی و صیفی در استان اصفهان روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. از مزایای احداث گلخانه ها می توان به مصرف بهینه آب میزان اشتغال دائم و تولید محصولات صادراتی به کشورهای مختلف را بیان نمود به طوری که در هر هکتار گلخانه ده نفر اشتغال مستقیم خواهیم داشت .
تا کنون در اصفهان ۴۷ طرح گلخانه مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفته است که گلخانه ای که در آن قرار داریم گلخانه آقای مجتبی فرهادی واقع در شهر کوشک شهرستان خمینی شهر می باشد.
ایشان در سال ۹۷ مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از بنیاد برکت دریافت کردند که این تسهیلات صرفه خرید تجهیزات گرمایشی، دوپوش گلخانه و ساخت استخر شده که با ادامه سرمایه‌گذاری خود توانستند این مجموعه را به بهره‌برداری برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =