به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ، طرح مشارکت مدنی کارخانه تولیدمحصولات فرهنگی وآموزشی وهمچنین اسباب بازی فکری کودکان و نوجوانان، بامشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزارقطعه اسباب بازی در سال و سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم ۱۸۲ نفر افتتاح شد.
محمد ترکمانه درآئین افتتاح این کارخانه گفت: امروز در کارخانه ای هستیم که مایه افتخار وبالندگی کشور در زمینه تولید است. کارخانه ای که توسط یک کارآفرین با سلیقه ایرانی با استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه و محلی بنیان گذاری و با یک تفکر خلاق با در نظرگرفتن نیاز امروز کشور در زمینه نوشت افزار، تولید محصولات فرهنگی وبازی فکری پایه گذاری شد.
وی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: بخش عمده ای از تهاجمات فرهنگی در بخش واردات اسباب بازی ها و یا نوشت افزارهایی است که به دست کودکان و نوجوانان میرسد و برخی از مواقع موجب اشاعه فرهنگ غرب توسط دشمنان خواهد شد.
وی فعالیت این گونه کارخانه ها را مبارزه در خط مقدم با دشمنان دانست چرا که با تولید یک محصول فرهنگی داخلی باعث جلوگیری از واردات این محصولات، با فرهنگ های غربی وخروج ارز از کشور خواهدبود.
تورج حاجی رحیمیان، مدیرکل  ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دراستان اصفهان نیز در حاشیه این مراسم گفت: در سال جهش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها با ایجاد چنین کارخانه هایی افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد ارزآوری با تولید محصولات فرهنگی را در دو بازار داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود.
حاجی رحیمیان اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت و سرمایه‌گذاری اقتصادی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به دنبال افزایش تولید، اشتغال و صادرات است.
وی تاکید کرد: به دلیل استفاده از ماشین‌آلات به روز، محصولات شرکت مشارکتی بنیاد برکت بسیار باکیفیت بوده و قابل رقابت با محصولات مشابه اروپایی است.
درادامه محسن کبیری مدیرعامل کارخانه اسباب بازی سازی ایران گفت: با مشارکت و حمایت بنیادبرکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) این کارخانه رونق پیدا کرده است.
وی گفت: این کارخانه در مجموع۲۶۵ قلم کالا تولید خواهد نمود. تولیدات این کارخانه بسته به زمان های خاص ونیاز بازارمتفاوت خواهدبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =