آبرسانی به روستاهای محروم استان بوشهر با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

استان بوشهر در جنوب کشور، منابع تأمین آب آشامیدنی آن در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که 85 درصد آب آشامیدنی این استان از خط آبرسانی کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه شاپور کازرون در استان فارس و 15 درصد دیگر از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن و چاه‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر تأمین می‌شود. بحران آب آشامیدنی در استان بوشهر به‌ عنوان یک مطالبه تاریخی به سال‌ها و حتی قرن‌ها پیش بر می‌گردد که با اجرا طرح‌های آبرسانی در سال‌های اخیر با سدسازی و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بخشی از مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در شرایط کرونایی شدت یافتن گرما، دمای هوا و افزایش مصرف آب اکنون برخی از روستاهای استان بوشهر دچار مشکلات تأمین آب آشامیدنی هستند.

استان بوشهر در جنوب کشور، منابع تأمین آب آشامیدنی آن در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که 85 درصد آب آشامیدنی این استان از خط آبرسانی کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه شاپور کازرون در استان فارس و 15 درصد دیگر از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن و چاه‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر تأمین می‌شود.

بحران آب آشامیدنی در استان بوشهر به‌ عنوان یک مطالبه تاریخی به سال‌ها و حتی قرن‌ها پیش بر می‌گردد که با اجرا طرح‌های آبرسانی در سال‌های اخیر با سدسازی و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بخشی از مشکلات برطرف شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اکنون مصرف آب آشامیدنی در فصل تابستان افزایش یافته که با توجه به وضعیت منابع مشخص تأمین آب باید مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد.

عبدالحمید حمزه‌پور از اجرا طرح‌های آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا طرح شیرین‌سازی آب دریای خلیج‌ فارس در دستور کار قرار گرفته است که بخشی از این پروژه امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن را با همکاری بخش خصوصی دانست و بیان کرد: اکنون به ظرفیت 100 هزار مترمکعب تولید آب در اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر عملیاتی شده که امسال نیمی از این ظرفیت افتتاح می‌شود.

وی اجرا نوسازی و بهسازی شبکه‌های آبرسانی را از دیگر پروژه‌ها در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: حفر، تجهیز، کف‌شکنی و اجاره چاه‌های آب از دیگر طرح‌ها است که نقش مهمی در برطرف کردن بخشی از مشکلات دارد.

حمزه‌پور با قدردانی از همکاری مردم در مدیریت مصرف آب افزود: همکاری نهادها و سازمان‌ها در برطرف کردن مشکلات آبرسانی در نقاط بحرانی ستودنی است.

آبرسانی به روستاهای محروم استان بوشهر با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بوشهر نیز از اجرا طرح بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص برطرف کردن قسمتی از مشکل آبرسانی خبر داد و بیان کرد: اکنون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال نصب یک‌ هزار مخزن آب در روستاها و مناطق کم برخوردار کشور است.

سید محمد حسن تقی‌زاده با اشاره به بارش‌های کم در سطح استان بوشهر عنوان کرد: برخی از مناطق روستایی و شهری از آب شرب مطلوب برخوردار نیستند که نصب این مخازن می‌تواند در حل بخشی از مشکلات موثر باشد.

وی با اشاره به کمک این ستاد برای استقرار مخازن آبرسانی در نقاط محروم گفت: مخازن ذخیره برای آبرسانی در بیش از 60 منطقه محروم شهری و روستایی استان بوشهر اختصاص یافته است.

تقی‌زاده افزود: در  استان بوشهر با همکاری شرکت آب و فاضلاب و گروه‌های جهادی بیش از 60 مخزن خریداری شده و در حال نصب در نقاط محروم و کم‌برخوردار است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بوشهر با بیان اینکه این مخازن به شهرهای مختلف استان ارسال می‌شود تصریح کرد: تاکنون در شهرهای دیر، کنگان عسلویه و بخش ساحلی تنگستان این مخزن آبرسانی ارسال شده است.

تقی‌زاده هزینه خرید این مخازن را 5 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: با تأمین این مخازن و با ذخیره آب مورد نیاز مردم علاوه بر ارائه خدمات آبرسانی مطلوب به کنترل بحران کم آبی کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار در تأمین آب شرب با مشکلات روبه‌رو هستند که راه‌اندازی این مخازن می‌تواند به مهار بحران مشکلات تأمین آب در استان کمک کند.

تقی‌زاده عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همیشه یار و همراه مردم بوده و هر جا نیاز به کمک بوده با تمام توان برای برطرف کردن مشکلات مردم ورود کرده است.

کد خبر 2169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =