آغاز طرح جهش تولید در دیمزار های استان  با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

اولین جلسه رسمی طرح جهش تولید در دیمزارها دراستان به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد اولین جلسه رسمی طرح جهش تولید در دیم زارها در استان به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان،مدیر کل جهاد کشاورزی و مدیران شهرستانی و معاونین سازمان جهاد کشاورزی برگزارشد.

نادری مدیر کل ستاد اجرایی در این جلسه به تشریح این طرح و اینکه از چه سالی کلید خورده پرداخت و بیان داشت: این طرح از سال ۹۹ در ۶ استان و وسعت ۶۶۰ هزار هکتار به همت شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام  و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در کشور  عملیاتی شد و هدف این طرح افزایش ظرفیت و بهره وری تولید در اراضی دیم کشور با استفاده از روش های نوین کشت در قالب یک طرح ۵ ساله به اجرا در آمده است.

وی افرود: با پیگیری های که از دی ماه ۹۹ داشتیم توانستیم استان را جز پایلوت های این طرح بیاوریم و ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان برای کشت گندم،جو،عدس،کلزا و علوفه تحت پوشش این طرح راهبردی قرار گرفته است و این طرح در ۱۵ استان و وسعت ۲.۶ میلیون هکتار در سال زراعی در دستور کار قرار گرفته است.

نادری گفت از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مشوق های ویژه ای دیده شده: پرداخت یارانه بیمه محصولات کشاورزی دیمکاران تحت پوشش طرح، ارائه تسهیلات کم بهره خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، ارائه کمک هزینه تامین و توزیع نهاده های مورد نیاز اعم از بذر،کود،سموم مبارزه با عوامل زیان رسان و ارائه خدمات آموزشی و ترویجی به کشاورزان و مجریان طرح از مشوق های این طرح برای حمایت از دیم کاران طرح می باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی افزود: علاوه بر طرح جهش تولید در دیم زارها توانستیم استان را جز طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار بیاوریم و از طرف ستاد اجرایی ۳۵۰ میلیارد ریال برای این طرح سرمایه گذاری می‌شود و ان شاالله شاید گشایش خوبی در حوزه باغات اراضی شیب دار در استان خواهیم بود 

طی این جلسه مدیر جهاد کشاورزی در ۹ شهرستان استان برای مقدمات اجرایی کار اعلام آمادگی کردند و در مناطق سردسیری و گرمسیری استان اولویت بندی صورت گرفت که زمان را برای اجرای این طرح از دست ندهیم.

کد خبر 2585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =