انعقاد تفاهم نامه های همکاری برای توسعه خراسان جنوبی

امروز در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، چهار تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه استان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این تفاهم نامه‌ها شامل پیشرفت و آبادانی برای سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه و نیز طرح آبا (آشتی با آموزش) بنیاد احسان بود که به امضای استاندار و مدیر عامل بنیاد احسان رسید.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این جلسه گفت: فعالیت‌های ما در حوزه محرومیت زدایی به صورت مداوم و پیوسته از سوی رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود و دو وظیفه اصلی کمک به حل چالش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و محرومیت زدایی در کنار توانمند سازی را دنبال می‌کنیم.
عسگری افزود: با حل کردن موضوع اشتغال، محرومیت از بین می‌رود و اولویت بنیاد برکت نیز در خراسان جنوبی اشتغالزایی در حوزه‌های صنعت و معدن است.
وی گفت: تاکید ما در روستاهای مرزی و تامین زیرساخت‌های این مناطق است.
استاندار نیز ضمن اعلام آمادگی همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص اشتغال گفت: حمایت این ستاد از اشتغال و رونق تولید داخلی در شرایط تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ستودنی است.
آقای قناعت به تفاوت عملکرد در دستگاه دولتی و نهاد حمایتی اشاره کرد و افزود: مقررات و دستورالعمل‌های دست و پاگیر در دستگاه‌های دولتی، شرایط را برای فعالیت سخت‌تر می‌کند در حالی که نهادهای انقلابی با تبعیت از الگوهای جهادی، بدون هیچ محدودیتی کارها را به سرعت پیش می‌برند.
آقای خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای مردمی که همواره پشتیبان نظام هستند باید بیش از این‌ها تلاش کرد و اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان ما قابل تحسین است.
آقای نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در زمینه اشتغال‌های خُرد، مشکل مردم ضمانت‌های بانکی است که پیشنهاد ما تشکیل یک صندوق از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای رفع این مشکلات است.
وی افزود: از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انتظار می‌رود در بخش صنایع نیز ورود پیدا کند.

کد خبر 3186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =