افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه در دانشگاه مراغه توسط ستاد اجرایی فرمان امام

سیزدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در دانشگاه مراغه استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

در مراسمی با حضور حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبری، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در آذربایجان شرقی، روسای دانشگاه‌های تبریز و مراغه، معاونان بنیاد ۱۵ خرداد و مقامات استانی و محلی خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه ظرفیت پذیرش ۳۸۰ دانشجوی دختر را دارد و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه این خوابگاه در زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده است و دارای بخش های مختلفی از بهداری، سالن ورزش، اتاق مطالعه، سالن رایانه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، آشپزخانه و اتاق مهمان است، افزود: با افتتاح خوابگاه سردار شهید سلیمانی دانشگاه مراغه، تعداد خوابگاه‌های دخترانه به بهره‌برداری رسیده بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به ۱۳ خوابگاه در سراسر کشور رسید.

وی با اشاره به اینکه دختران از جمله مخاطبان اصلی‌ خدمات بنیاد ۱۵ خرداد به‌شمار می‌روند، ادامه داد: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد، دختران را از اسکان در خوابگاه‌های خصوصی که فاقد امکانات جامع و باکیفیت هستند بی‌نیاز می‌کند و با فراهم شدن استانداردهای مورد نیاز برای یک اقامتگاه تحصیلی، علاوه ایجاد آرامش خاطر و آسودگی خیال برای خانواده‌ها، باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی و ارتقای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور می‌شود.

علیان‌زادگان گفت: از سال ۱۳۹۵ و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ورود کرده و بر همین اساس، ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه را در مناطق کم‌برخوردار کشور در دستور کار خود قرار داده است که از این تعداد، ۱۳ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه، قائن و مراغه به بهره‌برداری رسیده و تا پایان امسال نیز سه خوابگاه دیگر در شهرهای همدان و بندرعباس افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار دانشجوی دختر از خدمات خوابگاه‌های ساخته شده توسط این بنیاد بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: خوابگاه‌های ساخته شده توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در زیربنای ۷۷ هزار مترمربع برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته‌است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به لحاظ کیفیت ساخت و مصالح و دانش فنی به‌کار گرفته شده، از جمله پروژه‌های عمرانی اجتماعی ممتاز محسوب می‌شوند و از امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات برخوردار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 7476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =