۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

توسعه فعالیت های محرومیت زدایی در مشارکت اهالی فهما با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

توسعه فعالیت های محرومیت زدایی در مشارکت اهالی فهما با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
توسعه فعالیت های محرومیت زدایی در مشارکت اهالی فهما با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

نشست صمیمانه و هم اندیشی در راستای تعامل هرچه بیشتر ستاد فهمای خراسان شمالی با ستاد اجرایی فرمان امام در این استان برگزار شد. به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در نشستی صمیمانه با «علی شاهینی»، مدیرکل جدید ستاد اجرایی فرمان امام در این استان به فعالیت 400 کانون فرهنگی هنری در این خطه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار فعالیت کانون ها در مساجد روستایی و مناطق کم برخوردار شهری است، ضرورت دارد با نگاه ویژه برای حمایت از فعالیت های فرهنگی در این مناطق برنامه ریزی شود.

توسعه فعالیت های محرومیت زدایی در مشارکت اهالی فهما با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

نشست صمیمانه و هم اندیشی در راستای تعامل هرچه بیشتر ستاد فهمای خراسان شمالی با ستاد اجرایی فرمان امام در این استان برگزار شد.

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در نشستی صمیمانه  با «علی شاهینی»، مدیرکل جدید ستاد اجرایی فرمان امام در این استان  به فعالیت 400 کانون فرهنگی هنری در  این خطه  اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار فعالیت کانون ها در مساجد روستایی و مناطق کم برخوردار شهری است، ضرورت دارد با نگاه ویژه برای حمایت از فعالیت های فرهنگی در این مناطق برنامه ریزی شود.

 وی دامنه فعالیت کانون ها را در قالب برنامه های فرهنگی و هنری و تربیت فعالان فرهنگی و هنرمندان مسجدی ذکر کرد و افزود: در این باره با نگاه رفع محرومیت ها در مناطق مختلف تلاش شده تا برنامه هایی به همن منظور تدوین و انجام گیرد.

شیرازیان، اجرای طرح مواسات و کمک های مؤمنانه، برگزاری برنامه های آموزشی و تشکیل میزخدمت در مساجد و حضور مسئولین در مساجد مناطق مختلف، اجرای طرح های کتابخوانی و حضور فعالان کانون ها در جشنواره های ملی همچون روستاهای دوستدار کتاب و درخشش در این جشنواره ها، را بطور نمونه و مصداق عنوان کرد.

وی همچنین اساس کار کانون ها را به صورت شبکه ای  و تشکیلات مسجدی با تعیین رابطانی در مناطق مختلف استان معرفی کرد و گفت: هم اکنون 19 رابط کانون ها در شهرستان های استان و نقاط شهری و روستایی مشغول به فعالیت هستند.

دکتر «علی شاهینی»، که به تازگی منصوب شده، نیز در این نشست با مهم خواندن موضوع فرهنگ و نگاه فرهنگی و هنری به اساس کار ستاد اجرایی فرمان امام اشاره کردو گفت: این ستاد دو بخش مجزا دارد که یک بخش اجتماعی و بخشی دیگر اقتصادی است که بنیادهای احسان، برکت، بنیاد 15 خرداد در زیر مجموعه خود دارد.

وی در ادامه با عنوان اینکه نگاه من به فرهنگ مثبت و آن را بسیار مهم می دانم، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و هنری طریقه توزیع خدمات ما با همراهی گروه های جهادی ثبت شده در سامانه بنیاد احسان است و هدف ما عدالت گستری و توجه به مناطق کم برخوردار  و دورافتاده با همکاری همین گروه های جهادی است.

وی ضمن اعلام همکاری و حمایت از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد خواست تا این همکاری در حوزه های مختلف به ویژه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی وسیع تر و مستمر باشد.

کد خبر 3331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =