احداث ۱۰۹ مدرسه با ۳۹۷ کلاس درس توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در لرستان/ توزیع و تدریس ۵ هزار بسته‌ی آموزشی در بین دانش آموزان مناطق حاشیه نشین استان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان گفت: ۱۰۹ مدرسه با ۳۹۷ کلاس درس از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان (ره) در لرستان دست احداث است. 

حامد ویسکرمی، عصر امروز در رزمایش تامین و توزیع ۵ هزار بسته ی آموزشی که در بین دانش آموزان مناطق حاشیه نشین و محروم استان برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله‌ی علم و آموزش، اولین گام از رسالت پیامبر اکرم (ص) را تمرکز بر مسئله تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: علم و دانش، تامین کننده ی سعادت دنیوی و اخروی انسان است. 

وی به کاربرد علم در حل مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... اشاره کرد و افزود: امروزه سطح بالای علم و فناوری در کشورها یکی از شاخص های ارزیابی قدرت داخلی و بین المللی کشورهاست.

ویسکرمی، توجه به محرومیت زدایی را نیز از اولویت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام عنوان و بیان کرد: به لحاظ اهمیت آموزش و نقش منابع انسانی در پیشرفت جامعه، ضمن بررسی شاخص های محرومیت، مناطق محروم و کم برخوردار استان، شناسایی شده‌اند. 
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه آموزش از ابتدای شیوع بیماری کرونا و برگزاری کلاسها بصورت مجازی، از تهیه، توزیع و تدریس ۵ هزار بسته آموزشی در بین دانش آموزان محلات حاشیه ای، قبل از آغاز امتحانات پایان سال  خبر داد و هدف از این اقدام را توجه به مسئله عدالت آموزشی و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان کم برخوردار دانست.
 
وی اظهار کرد: در همین راستا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت، احداث ۱۰۹ مدرسه با ۳۹۷ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال را در استان لرستان دست اقدام دارد. 

ویس‌کرمی اضافه کرد: از این میزان تاکنون، ۵۳ مدرسه به بهره برداری رسیده است، ۱۹ مدرسه در حال اجرا و ۳۷ مدرسه هم در مرحله ی ابلاغ به مجری است و از نظر مالی هم، این پروژه ها ازحدود ۸۲ درصد تحقق برخوردار هستند و تاکنون بالغ بر ۱۹٠ میلیارد ریال به حساب نوسازی مدارس، واریز شده است. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)لرستان با توجه به صحبت های مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعلام رتبه ۳۱ لرستان در سطح کشور در قبولی‌های کنکور،  به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: این ستاد آمادگی دارد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بسته مناسبی که منجر به بهبود و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و افزایش قبولی آنها شود را اجرایی کند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 3833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =