انعکاس رسانه ای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه دیمزارها به عنوان طرح مشارکتی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با توافقی که امروز انجام شد، از سطح ۴ میلیون هکتار به ۵.۲ میلیون هکتار در سال زراعی جدید و در تمامی استان‌ها ارتقا خواهد یافت.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه دیمزارها به عنوان طرح مشارکتی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با توافقی که امروز انجام شد، از سطح ۴ میلیون هکتار به ۵.۲ میلیون هکتار در سال زراعی جدید و در تمامی استان‌ها ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور و رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیمزارها، گفت: طرح توسعه دیمزارها یک طرح مشارکتی است که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با ابتکار این ستاد از ۲ سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: ابتدا طرح به صورت محدود در ۵ استان آغاز شد و در سال زراعی گذشته به ۱۵ استان و در سطح ۲.۶ میلیون هکتار افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دیمزارها در دنیا پایه تولید محسوب می‌شوند و عمده تولید در دیمزارها انجام می‌شود‏، عنوان کرد: در کشور ما در گذشته در این حوزه غفلت شده است و تنها ۱۰ درصد از تولید در دیمزارها انجام می‌شود که با توجه به ارزش‌های ویژه دیمزارها از جمله استفاده از آب سبز و عدم فشار به آب‌های زیرزمینی، ما باید تلاش کنیم تا شرایط را برای کشاورزان فراهم کنیم تا بتوانند از دیمزارها بهره ببرند و این اقدام می‌تواند در حوزه تولید ملی اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی افزود: در این ایام که امنیت غذایی در دنیا دچار چالش شده است توسعه دیمزارها می‌تواند برای کشور راه‌گشا باشد.

ساداتی نژاد در رابطه با حمایت‌های انجام شده از این طرح خاطرنشان کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت، کمک‌های بلاعوض، توسعه سطح بیمه برای کشاورزان و افزایش معیشت کشاورزان در این طرح مدنظر قرار گرفته است و نتیجه آن افزایش تولید ملی در جهت امنیت غذایی کشور خواهد بود.

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این جلسه نیز گفت: امسال سال دوم همکاری ستاد اجرایی با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حمایت از طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور است که قرار شده امسال 5 میلیون دویست هزار هکتار از اراضی دیم را تحت  حمایت های  بلاعوض قرار دهیم .

وی ادامه داد: پارسال 130 میلیارد تومان و امسال 360 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از طریق صندوق حمایت اختصاص داده شده و برای سال آینده 560 میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهیم داد .

وی تاکید کرد: حمایت از کشاورزان در زمینه تامین بذر و کود مورد نیاز آنها و همچنین حمایت بیمه ای از محصولات کاشته شده در دیمزار موجب می شود تا علاوه بر زیرکشت رفتن  زمین های دیم، اشتغالزایی نیز صورت بگیرد.

نوروزی تصریح کرد: حمایت ها و کمک های بلا عوض دراستان ها پابه پای جهادکشاورزی صورت می گیرد و با اجرای این طرح بزرگ گشایش اقتصادی کشور باز می شود.

https://www.iribnews.ir/00EWjK

پایان خبر/

کد خبر 4042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =