مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد در اجرای ۱۲۳ طرح عمرانی و زیربنایی استان با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان مشارکت دارد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد در اجرای ۱۲۳ طرح عمرانی و زیربنایی استان با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان مشارکت دارد.

  • سید مجتبی موسوی افزود: این طرح‌ها شامل ۶ مدرسه، ۲ مسجد، ۴۰ طرح شامل لایه‌روبی قنات، آبرسانی روستایی، بیمارستان، تجهیز مدرسه و احداث خانه عالم و ۷۵ خانه محرومان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه نهبندان در سال جاری به عنوان سومین سال پیاپی توسط این ستاد دنبال می‌شود، گفت: در سال جاری این بنیاد در زمینه ارتقای زیرساخت‌های شهرستان نهبندان ۵۰ میلیارد تومان مشارکت خواهد داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی عنوان کرد: بنیاد برکت تاکنون هزار و ۴۰۳ طرح اشتغالزایی با پرداخت بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات را در روستاهای محروم نهبندان اجرایی کرده و با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر فراهم شده است.

وی افزود: تدوین سند توسعه شهرستان نهبندان و اجرای طرح‌های پیشرفت آبادانی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برکت با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته دنبال شده است.

موسوی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اجتماع محور به استان ابلاغ شده است، اظهار داشت: از محل این تسهیلات در سال جاری، سه هزار طرح اشتغال اجتماع محور هر کدام به ارزش میانگین ۱۰۰ میلیون تومان در استان اجرایی خواهد شد که در مجموع برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات طرح‌های اجتماع محور در روستاهای بالای ۵۰ خانوار پرداخت می‌شود که درآمد سرپرست خانوار آن هم کمتر یک میلیون تومان باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: تاکنون در خراسان جنوبی ۹ هزار و ۵۵۰ طرح اشتغالزایی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شده است.

موسوی اظهار داشت: همچنین تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال روستایی برای هشت هزار و ۸۱۶ طرح پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون با پرداخت تسهیلات اجتماع محور، تسهیلات محور و بنگاه محور برای ۳۲ هزار نفر در استان به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

کد خبر 4149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =