محرومیت‌زدایی آموزشی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

شهرکرد - ایرنا-دبیر قرارگاه عدالت آموزشی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از تشکیل قرارگاه‌های استانی ویژه عدالت آموزشی در کشور خبر داد و گفت: طرح محرومیت‌زدایی آموزشی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، حمید سلیمی در سفر به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری افزود: با تشکیل قرارگاه‌های استانی ویژه عدالت آموزشی، شناسایی، شبکه‌سازی و حمایت از گروه‌های متخصص فعال در هر استان با هدف محرومیت‌زدایی آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در بخش اجرای عدالت آموزشی به گفتمان‌سازی جدی و برنامه‌ریزی مدون توسط متولیان امر تعلیم و تربیت و استفاده از گروه‌های خلاق، نوآور و جهادی در حوزه آموزش برای رفع محرومیت‌های آموزشی در استان‌ها با نگاه ملی نیاز است.

سلیمی به گفتمان‌سازی مردمی در امر آموزش و تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: براساس راهبردهای پیش روی قرارگاه عدالت آموزشی، بنیاد احسان طراحی سازوکاری مشخص و دقیق شتابدهی اجتماعی گروه‌های مردمی فعال در حوزه تحول آموزشی و عدالت آموزشی را مد نظر دارد تا از گروه‌های خلاق، نوآور، جهادی و دغدغه‌مند حوزه آموزش در جهت رفع محرومیت‌های آموزشی استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله ارائه خدمات ویژه به دانش‌آموزان، معلمان در مدارس مناطق کم‌برخوردار و به صورت زیست‌بوم فعال تعلیم و تربیت استفاده شود.

سلیمی با اشاره به اینکه در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری محرومیت آموزشی از لحاظ کمی و کیفی وجود دارد، افزود: با بهره‌گیری از توانایی گروه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و با همکاری و هدایت آموزش و پرورش و نهادهای حاکمیتی، می‌توان بخشی از این کاستی‌ها را جبران کرد.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)به ظرفیت گروه‌های جهادی جوان و توانمند در استان اشاره کرد و گفت: از ظرفیت این گروه‌های جهادی به عنوان بازوهای مطالعاتی، اجرایی و محتوایی می‌توان استفاده کرد و با تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی در استان رصد و شناسایی دقیقی از گروه‌های فعال و افراد تاثیرگذار استان انجام شود.

سلیمی اظهار داشت: در گام نخست در اجرای طرح‌های مختلف از جمله راه‌اندازی مدارس تولید و مهارت، آموزش و توانمندسازی معلمان، استعدادیابی دانش‌آموزان، توزیع لوازم التحریر،حمایت از دانش‌آموزان مستعد پایه دوازدهم و طرح جهاد آموزشی در دستور کار این نهاد با همکاری آموزش و پرورش استان و قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار گرفته است.

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از توزیع هشت هزار بسته نوشت‌افزار، ۶ هزار بسته کاربرگ آموزشی برای دانش آموزان استان خبر داد و گفت: آموزش‌های یک‌هزار نفر از کنکوری‌ها به صورت مجازی نیز انجام خواهد شد.

وی به اجرای طرح استعدادیابی متوسطه در ۱۰ رسته به صورت آنلاین و آفلاین در ۱۰ مدرسه، ایجاد ۲ مدرسه تولید و مهارت، آموزش و توانمندسازی معلمان از لحاظ گفتمانی، دانش و مهارتی و مشاوره تحصیلی ،تهیه کتاب کنکوری در سطح استان به عنوان دیگر برنامه‌های قرارگاه اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 4218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =