توزیع ۴۰۰۰ جهیزیه بین زوج‌های نیازمند توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ اهدای ۲۱ هزارمین جهیزیه بنیاد احسان با تأکید بر استفاده از کالای ایرانی

آیین اهدای ۲۱ هزارمین جهیزیه بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به زوج‌های نیازمند برگزار شد.

همزمان با سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و هفته ازدواج ، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاونان ارشد ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس کمیته امداد امام خمینی و مدیرعامل بنیاد احسان مراسم پویش احسانه و آغاز توزیع مرحله جدید جهیزیه‌های اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام به زوج‌های نیازمند درمحل نمایشگاه دائمی دستاوردهای این ستاد برگزار شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در ابتدای این مراسم ضمن تبریک این ایام خجسته گفت: یکی از سیاست‌هایی که در سال‌های اخیر توسط ستاد اجرایی فرمان امام با جدیت دنبال شده ، توجه به بحث تسهیل ازدواج و فرزندآوری و جوانی جمعیت بوده که از طریق بنیاد احسان و بنیاد ۱۵خرداد در بحث توزیع جهیزیه و در بحث درمان ناباروری وارائه تسهیلات و مشوق‌ها برای فرزندآوری درحال اجراست.

علی عسگری افزود: امسال۲۰۰۰ جهیزیه را از طریق کمیته امداد بین نوعروسان مددجوی این کمیته توزیع کردیم، از امروز ۲۰۰۰ سری جهیزیه دیگر را تا قبل از ماه محرم از طریق گروه‌های جهادی همکار بنیاد احسان به زوج‌های نیازمند در سراسر کشور اهدا میکنیم.

وی افزود: امروز و درمراسم شکرانه پویش احسانه، با اهدای همزمان جهیزیه در چند استان ، ۲۱ هزارمین جهیزیه اهدایی ستاد با حضور دکتر مخبر اهدا و مرحله جدید این پویش در کشور آغاز میشود. تمام اقلام این جهیزیه‌ها از کالاهای باکیفیت و دارای گارانتی ایرانی تأمین میشوند.  

معاون اول رئیس‌جمهور نیز دراین مراسم گفت: این اولین باری است که به عنوان مهمان در مراسم ستاد اجرایی فرمان امام شرکت میکنم و به همه دست اندرکاران پرتلاش این مجموعه خداقوت میگویم.

محمد مخبر افزود: یکی از نقاط برجسته زندگی امیرالمونین(ع) ، دقت و توجه ویژه مولا به بحث "مسئولیت اجتماعی" است ، نکته ای که همواره جزو برنامه اصلی زندگی و حیات این امام بوده است.

وی ادامه داد: با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) و هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب، نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام وکمیته امداد، با تأسی از امیرالمومنین وارد بحث عملیاتی کردن مسئولیت اجتماعی حکومت شدند. 

مخبر افزود: حملاتی که دراین سال‌ها از سوی دشمن و ضدانقلاب به این نهادها میشود یک دلیلش همین نقش‌آفرینی در مسئولیت‌های اجتماعی مانند اشتغالزایی و احیای کارخانه‌ها و توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه و کمک به مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نهادها باید درخصوص ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری مردم و ارائه بسته‌های جذاب برای استفاده از ثروت فراوان کشور و مولد کردن دارایی‌ها هم ورود کنند.

در ادامه مراسم ، ازطریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان‌های آذربایجان‌غربی، البرز، سیستان‌وبلوچستان و ایلام و با دستور معاون اول رئیس‌جمهور توزیع ۲۰۰۰ جهیزیه بین نوعروسان کم‌برخوردار آغاز شد.

در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در سخنانی ضمن قدردانی از کمک‌های ستاد اجرایی گفت: سال گذشته تصمیم گرفتیم ۸۲۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان مددجوی کمیته توزیع کنیم، قدم اول را مثل همیشه دکتر مخبر برداشت و به مدد ما آمد، ۲۰۰۰ سری جهیزیه را ستاد اجرایی فرمان امام تقبل کرد و بلافاصله هم مراحل اجرایی انجام گرفت.

سیدمرتضی بختیاری افزود: بعد از ستاد ، سایر نهادها و خیرین هم وارد میدان شدند و نهایتا این عدد محقق شد، وظیفه دارم از اقدامات ارزشمند تمام بخش‌های ستاد اجرایی و بنیاد احسان تقدیر و تشکر کنم که همواره مایه خیر و برکت برای کشور و مردم بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 4296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =