هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال در روستاهای کم برخوردار خراسان جنوبی راه اندازی شد

بیرجند- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سال جاری بیش از هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال در روستاهای کم برخوردار استان راه اندازی شده است.

سید مجتبی موسوی افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۸ هزار و ۸۱۶ طرح اشتغال زا با سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال و با اشتغال زایی برای ۲۶ هزار و ۴۴۸ نفر به صورت مستقیم در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی به راه اندازی طرح های اشتغال زایی خرد در روستاهای کم برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۵۰ طرح اشتغال زا در نظر گرفته شده که تاکنون هزار و ۹۳۰ طرح راه اندازی شده است.

وی در مورد طرح های بنگاه محور مشارکتی هم افزود: در این زمینه بنیاد برکت در ۱۲ طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۴ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر در خراسان جنوبی مشارکت داشته است.

به گفته وی در زمینه طرح های تسهیلات محور هم برای ۲۳ طرح ۴۰ میلیارد تومان آورده بنیاد برکت می باشد که با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال با شهم مشارکت متقاضی همراه بوده و زمینه اشتغال ۸۶۹ نفر به صورت مستقیم در خراسان جنوبی فراهم شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی اشتغال در رسته های دام سبک و سنگین، صنایع دستی، قالیبافی، گلخانه، کشاورزی، مشاغل فنی، خیاطی، آرایشگری و طرح های دانش بنیان را از جمله طرح های خرد اجتماع محور عنوان کرد.

کد خبر 4594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =