بهره‌برداری از ۴۵٠٠ طرح اشتغال‌زایی برای معلولان سراسر کشور توسط بنیاد برکت

آیین بهره‌برداری از ۴۵٠٠ طرح اشتغال‌زایی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی همزمان با آغاز فرایند رویداد «حرکت بابرکت» برگزار شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مدیران ارشد ستاد اجرایی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون اقتصادی وزیر اقتصاد آیین بهره‌برداری از ۴۵٠٠ طرح اشتغال‌زایی معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی همزمان با آغاز فرایند رویداد «حرکت بابرکت» با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین برگزار شد.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: امروز یکی از معضلات مهم کشور در ارتباط با اشتغال و رفع بیکاری است و هر دولتی بخواهد در این زمینه قدم بردارد باید ابزار لازم را داشته باشد.
 
سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: بنیاد برکت در مناطق محروم در بخش اشتغال خانگی و روستایی با توانمند کردن کارآفرینان، تاکنون برای ۶٣٠ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۵٠٠ طرح برای معلولان جسمی و ذهنی، خانواده‌هایی که سرپرست ندارند و خانواده‌هایشان دچار معلولیت هستند ایجاد شده، گفت: ١٣ هزار و ۵٠٠ نفر با ایجاد این طرح‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن معلولان هم اقداماتی را انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ٢۵٠٠ و امسال  ۶٠٠٠ واحد مسکونی را برای معلولان و خانواده‌هایشان در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در ستاد ایجاد اشتغال است، افزود: اشتغال‌زایی برای محرومان در اولویت ستاد اجرایی فرمان امام است و همچنین در بین محرومین، خدمت به معلولان و خانواده‌های بی‌سرپرست نیز در اولویت است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور در آغاز دولت شرایط مناسبی نبود و مردم در سفره‌های خود فشار زیادی را تحمل می‌کردند. 

سیدمحمدهادی سبحانیان افزود: کنترل تورم را ادامه خواهیم داد، همچنین موانع زیادی در مسیر کارآفرینان وجود داشت و تسهیل صدور مجوزها یکی از اقدامات مناسب دولت بود که به درستی شکل گرفت.

وی با اشاره به حذف بیش از هزار و ۵٠٠ شرط مبهم در صدور مجوزها گفت: استفاده از تبصره ١٨ برای پرداخت به فعالان اقتصادی یکی از اقدامات مهم است که همکاران ما در بنیاد برکت و سازمان بهزیستی آن را دنبال کردند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در کشور استفاده از ظرفیت تسهیلگری مردم در طرح‌های اقتصادی بود که با ابتکار ستاد اجرایی فرمان امام اجرا شد و ثمرات بسیاری را برای کشور به ویژه درمناطق محروم داشت..
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم اظهار کرد:  سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی امدادی و اورژانسی کشور است که با بیش از ۵۴ مأموریت و ١٧٠ عنوان کار ویژه امروز یکی از فعال‌ترین دستگاه‌های کشور است.

علی محمد قادری  ادامه داد: در کنار دستگاه‌هایی که به وظیفه خود در مقابل معلولان عمل نمی‌کنند مجموعه‌هایی مانند بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، معلولان را جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهند. همچنین امروز سازمان بهزیستی دستگاه اول در جذب تبصره ١٨ شد که این امر بدون همراهی و تلاش همکاران ما در بنیاد برکت میسر نمیشد.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای با بهزیستی منعقد کردیم تا اشتغال‌زایی برای معلولان در راستای تبصره ١٨ ایجاد شود که این تفاهم نامه با جهاد کشاورزی، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی منعقد شد و بیشترین عملکرد در سازمان بهزیستی محقق شد.
 
ترکمانه با اعلام جذب ٨٠ درصد منابع و ایجاد ۴۵٠٠ طرح اشتغال‌زایی، افزود: بنیاد برکت امروز توانسته است به عنوان یک پلتفرم موفق عمل کند و این مدل را به عنوان یک جریان پایدار توسعه داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره رویداد حرکت با برکت گفت: طرح‌ها و ایده‌های خوب  در حوزه توانمندی افراد دارای معلولیت را دریافت می‌کنیم و برترین آن‌ها را تحت حمایت قرار خواهیم داد و روی آن سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 4779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =