افتتاح ۱۵۰ مدرسه برکت/ یک‌قدم تا تحقق آرزوی ساخت ۲۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور

با افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰ مدرسه برکت با ۵۸۲ کلاس، تعداد مدارس احداث شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به ۱۹۵۰ مدرسه رسید.

صبح‌امروز (یکشنبه ۲۴مهر) در مراسمی با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، رییس هیات امنا،سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام، وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران عامل بنیاد برکت و تدبیر و رؤسای ادارات کل نوسازی مدارس ۳۱ استان ‌کشور، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰ مدرسه جدید برکت برگزار شد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری دراین مراسم ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام و امام جعفرصادق اظهار داشت: اخلاق نیکو، منش، روش و رفتار رسول‌الله بایستی الگوی همه ما باشد؛ افتخار ما پیروی از شیعه جعفری است؛ اتحاد، انسجام، همبستگی و پیوستگی نیاز امروز کشورمان است که اگر این رویه را داشته باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با اشاره به افتتاح مداوم مدارس برکت در کشور افزود: دشمن نمیخواهد دراین کشور دانشمند و عالم تربیت شود و مردم ایران در زمینه‌ای پیشتاز باشند، دشمن دوست دارد مانند رژیم فاسد پهلوی، کشور عقب نگه داشته شود.

وی افزود: فقط ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۱۹۵۰ مدرسه در کشور ساخته و این مسیر بازهم ادامه دارد.رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام بابت خدمات گسترده و فراوان‌شان درراستای محرومیت‌زدایی در کشور ممنون و سپاسگزارم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم گفت: ستاد اجرایی در گلوگاه‌های مختلفی که ماموریت پیدا می‌کند ورود کرده و سعی میکند انجام وظیفه کند.

عارف نوروزی با تشریح مراسم امروز گفت : با افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰ مدرسه برکت با ۵۸۲ کلاس درس ، ۱۴۵۰۰ دانش آموز در ۱۴ استان و ۶۴ شهرستان کشور از امسال در مدارس جدید تحصیل میکنند.

وی افزود: برای ساخت این مدارس ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مشترک شده است.

نوروزی تصریح کرد: از ۲۷۰۰ مدرسه‌ای که تعهد کرده‌ایم، فقط ساخت ۷۵۰ مدرسه باقی مانده که ان‌شاالله تا پایان تابستان سال آینده تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:با تلاش همکارنم در بنیاد برکت ، تمام مدارس کپری و مدارس غیراستاندارد برچیده خواهدشد.

وزیر آموزش‌وپرورش هم در این مراسم گفت: ۵ هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در کشور داریم؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرانه آموزشی برای هر دانش‌آموز یک‌ونیم مترمربع بود ولی درهرحال حاضر این سرانه به ۵.۲ مترمربع افزایش یافته و ۳ونیم برابر شده که طبق سند تحول بنیادین سرانه آموزشی باید به ۸.۳ مترمربع برسد.

یوسف نوری افزود: نهادها و خیرین و در راس آنها ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت کمک حال ما در امر مدرسه سازی بودند؛ ساخت مدارس توسط ستاد اجرایی فرمان امام و تجهیز و نوسازی آن تاثیر بالایی در افزایش یادگیری و فراگیری دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادهای آنان دارد؛ آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارهای مشترک زیادی کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت هم در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰ مدرسه برکت اظهار داشت: تاکنون ۱۸۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت افتتاح شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام دراین پروژه‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

محمد ترکمانه افزود: امروز ۱۵۰ مدرسه دیگر افتتاح میشود که ۱۴۵۰۰ دانش‌آموز در آن به تحصیل می‌پردازند؛ عمده این مدارس در مناطق محروم بوده و تلاش کردیم عدالت آموزشی را توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت متعهد شده که ۲۷۰۰ مدرسه با ۱۳۵۰۰ کلاس را برای ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در ۴ هزار روستای تحت پوشش بسازد.

در پایان این مراسم در ارتباط‌هایی ویدئوکنفرانسی و با دستور رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، تعدادی از ۱۵۰ مدرسه برکت در ۵ استان کشور افتتاح شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 4888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =