اهدای ۱۰ هزار قلم تجهیزات توانبخشی در مناطق محروم، در دومین مرحله پویش "مثبت‌حرکت"

دومین مرحله پویش "مثبت حرکت" با هدف اهدای تجهیزات به مددجویان بهزیستی ، توسط بنیاد ۱۵ خرداد آغازشد.

صبح امروز (یکشنبه یکم آبان ۱۴۰۱) در مراسمی با حضور معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس سازمان بهزیستی، مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد و تدبیر و جمعی از فعالان حوزه توانبخشی معلولان ، پویش ملی "مثبت حرکت ۲" رسما آغاز به کار کرد.


معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم اظهار کرد: سال گذشته در مرحله نخست این پویش، ۳۶۰۰ ویلچر توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و بین خانواده‌های دارای معلول در مناطق کم‌برخوردار توزیع شد.

سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: امسال و در دومین مرحله، ۱۰ هزار قلم تجهیزات توانبخشی از جمله ۷۰۰۰ ویلچر و اقلامی مانند واکر، عصا، تشک مواج و.. به ارزش ۱۰ میلیارد تومان بین معلولان در مناطق محروم کشور توزیع میشود.

وی افزود: این خبرخوب را هم به جامعه معلولان اعلام میکنیم که با همکاری سازمان بهزیستی، ۱۰ هزار خانه معلولان توسط ستاد اجرایی فرمان امام متناسب‌سازی برای سکونت معلولان خواهد شد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: بیش از ٨ درصد جمعیت کشور ما معلول هستند و باید برای آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی نیز دراین مراسم اظهار کرد:اقدام ستاد اجرایی فرمان امام دربرگزاری پویش مثبت حرکت درواقع تعبیر همان جمله امام راحل است که فرمود خدمت به معلول خدمت به نبی‌اکرم(ص) است.

علی محمد قادری ادامه داد: باید بدانیم سالمندی و معلولیت جدای از زندگی ما نیست و ما در مسیری حرکت می‌کنیم که دوره افول جسمانی ماست.


وی افزود: سازمان بهزیستی بالغ بر ۸ میلیون مخاطب دارد که بزرگترین جامعه هدف را نیز داراست و ۴۲ سال است که به عنوان یک نهاد امدادی حمایتی خدمت‌رسانی می‌کند.


رئیس سازمان بهزیستی افزود: هوشمندی بنیاد ١۵خرداد و حمایت‌های مستمر مدیران ستاد اجرایی فرمان امام از معلولان و خانواده‌های آنان ، ما را هم در خدمت‌رسانی مصمم‌تر میکند.

مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد نیز دراین مراسم اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ٣ هزار ولیچر را به مناطق مختلف کشور ارسال کردیم، امسال نیز در قالب پویش مثبت حرکت۲ اقلام ویلچر، واکر، تشک مواج، عصا و ... را به مناطق محروم ارسال خواهیم کرد.


حمیدرضا علیان‌زادگان با بیان اینکه ما در مجموعه بنیاد ١۵ خرداد کارویژه‌های متنوعی در راستای سیاست گذاری‌های کلان در حوزه سلامت اجتماعی ، عمران اجتماعی و جمعیت و خانواده داریم، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با رئیس مؤسسه دانش‌بنیان برکت و رئیس دانشگاه علوم توانبخشی خواهیم داشت که در زمینه ساخت داخل و کیفی‌سازی اقلام توانبخشی است تا بتوانیم این حوزه را گسترش دهیم.

گفتنی است خواهر شهید ابراهیم هادی نیز به عنوان مهمان ویژه دراین مراسم حضور داشت و در پایان این مراسم از مقام این شهید گرانقدر تجلیل و از جمعی از فعالان عرصه خدمت‌رسانی به معلولان و عرصه توانبخشی نیز تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 4919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =