شیرینی کارخانه قند یاسوج به کام مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهد نشست

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ازپیشرفت ۷۰درصدی مراحل بازسازی،تعمیر و اورهال کارخانه قند یاسوج تا امروز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد؛ شایان نادری در حاشیه بازدید از کارخانه قند یاسوج اظهار داشت: مراحل بازسازی کارخانه قند یاسوج که تا امروز طبق برنامه زمان‌بندی ما پیشرفت حدود ۷۰ درصدی داشته است. ما طبق برنامه پیش رفتیم. اکنون در حال خرید برخی اقلام مورد نیاز هستیم و ان‌شاءالله در وعده مقرر که پایان سال است کارخانه قند راه‌اندازی و به چرخه تولید باز می‌گردد. عید امسال شیرینی راه‌اندازی کارخانه قند به کام مردم استان خواهد نشست.
نادری در ادامه تصریح کرد: ما در گام اول تصفیه شکر و در ادامه کشت چغندر و کشاورزی را داریم. ان‌شاءالله پیشرفت خوبی در تولید چغندر و به تبع آن بحث اقتصاد کشاورزی مردم استان خواهیم داشت.
وی گفت: برخلاف عقیده عده‌ای که درپی کمک گرفتن از نیروهای خارجی بودند اما مراحل تعمیر و بهسازی این کارخانه به همت متخصصین بومی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و همچنان با همکاری‌ آنها ادامه دارد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ظرفیت کارخانه برای کشت چغندر 1000 تن است که برای این امر از ظرفیت کشاورز قراردادی در استان استفاده می‌کنیم و اگر ظرفیت کافی نباشد از استان‌های همجوار(فارس و خوزستان) کمک خواهیم گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارخانه قند جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دو ابرپروژه داشتیم شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج و شرکت دارویی هربی‌فارمد سربیشه گچساران که فاز اول تکمیل است و فاز دوم را در دستور کار داریم. هر دو پروژه همزمان با سفر رئیس جمهور بازگشایی می‌شود.

کد خبر 5029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =