دیدار مدیران کل سازمان جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ایلام در راستای تسریع در اجرای طرح جهش تولید در سطح دیمزارهای استان دیدار و گفتگو کردند. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استان ایلام،《محمد زارع》، مدیر کل ستاد اجرایی در این دیدار، اظهار کرد: ستاد اجرایی طی سال گذشته نقش و تعهد خود را در اجرای طرح جهش تولید انجام داده و امسال هم با قدرت و با تمام توان در این حوزه فعال است.

وی، با بیان اینکه این طرح امسال از نظر افزایش وسعت و اعتبار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است، افزود:افزایش تولید و بهروری بیشتر از سطح کشت مزارع دیم استان هدف اصلی طرح جهش تولید است.

زارع، خاطرنشان کرد: اجرای درست و دقیق طرح جهش تولید در سطح مزارع دیم به پایه و اساس فعالیت های سازمان جهادکشاورزی استان کمک خواهد کرد. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرای این طرح باید سرلوحه کار قرار گیرد، گفت: روی این طرح حساب ویژه ای باز شده و با تلاش و پیگیری میشود افزایش تولید قابل قبولی از مزارع دیم استان به دست آورد که هم به امنیت غذایی کشور کمک می‌شود و هم کشاورز با امیدواری بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در ادامه《آذرنوش عموزاده》،رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام، با تاکید بر اینکه ستاداجرایی خط شکن محرومیت زدایی در استان است، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام برای دومین سال با همت ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود:  از ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان ایلام ۱۱۶ هزار هکتار آن دیم است. 

عمو زاده، با اشاره به اینکه این طرح در سال گذشته در سطح ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم اجرا شد که امسال به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته است، تصریح کرد: محصولاتی از قبیل گندم، جو، حبوبات و علوفه در سطح این اراضی کشت می‌شود. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام، تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار زمین‌های کشاورزی را از جمله مزایای طرح جهش تولید عنوان کرد.

وی، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح از کشاورزان با اهدای تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ادوات کشاورزی، استفاده از کودهای رایگان به صورت بذر مال و همچنین حضور مستمر و گسترده کارشناسان در سطح اراضی نیز حمایت خواهد شد.

کد خبر 5053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =