ورود بنیاد برکت به حوزه دانش‌بنیان در فارس

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به حوزه دانش‌بنیان و خدمات پزشکی در استان فارس ورود جدی داشته است.

سعید خدایاری مجری بنیاد برکت در استان فارس گفت: دکترای کسب و کار و مدرس تسهیلگری هستم و به عنوان مجری بنیاد برکت تا کنون بیش از 5 هزار طرح را اجرایی کرده‌ام. در سال گذشته یک هزار و 900 طرح و در سال جاری بیش از دو هزار و 500 طرح نهایی شده است. البته با توجه به کمک بنیاد برکت طرح‌های سال جاری افزایش قابل توجهی خواهد داشت. این آمار مربوط به طرح‌های تایید شده پس از اهلیت سنجی است و غالبا تقاضاها زیادتر است.

این مجری ادامه داد: پس از انجام مراحل پایش و اهلیت‌سنجی و انتخاب افراد آموزش‌های لازم داده می‌شود. در ادامه با توجه به استعداد افراد و پتانسیل منطقه با توجه به مدل 5 سرمایه(انسانی، اجتماعی، محیطی، مالی و زیربنایی) و مدلهای بنیاد برکت مشاوره انجام می‌شود. پس از مشاوره و انتخاب شغل مورد نظر توسط فرد در صورت لزوم آموزش‌های نهایی داده شده و معرفی به بانک انجام می‌شود.

خدایاری در مورد اقدامات خود نیز توضیح داد و گفت: به دنبال مدرن‌سازی و بازارمحوری تولید در منطقه هستیم. مثلا در یک مورد در کازرون با تغییر الگوی کشت از گندم به گل نرگس باعث افزایش درآمد مردم شدیم. در موردی دیگر اقدام به کشت گسترده زعفران در مناطق مناسب کردیم که درآمد خوبی داشت. در راستای احیای جنگل‌ها و حفظ محیط زیست نیز در حال کشت گسترده درختان بلوط و آموزش و ترویج این کار هستیم. با توجه به وسعت استان فارس و وجود مناطق لم‌یزرع تعدادی شغلهای خدماتی مانند "سوپرمارکت بین‌جاده‌ای" در برخی روستاهای خالی از سکنه ایجاد کردیم، که منجر به بازگشت به روستا شد.

او در تکمیل صحبت‌های خود در حوزه خدمات تاکید کرد: با کمک بنیاد برکت با ارایه خدماتی مانند: نت رایگان و ایجاد زیرساختهای لازم به فریلنسرها شغل‌های زیادی ایجاد کرده‌ایم، که حتی گاهی منجر به تاسیس شرکت‌هایی نیز شد. مواردی بوده که ابتدا از یک شغل خانگی آغاز شده و در نهایت منجر به ایجاد یک کارگاه و حتی کارخانه بزرگ شده است. موردی داشتیم که فردی در حوزه تولید کفش چند بار ورشکسته شده و ناامید شده بود. با کمک بنیاد برکت اکنون این فرد صاحب یک کارخانه بزرگ است و افراد زیادی را بکار گرفته است.

این مجری گفت: ضمن توجه به تکمیل زنجیره تولید و بازارمحوری به صادرات نیز توجه داریم. صدور کالاهای تولیدی به خارج استان و حتی خارج از کشور در اولویت برنامه‌ریزی ما قرار دارد. ضمنا به امنیت غذایی، درآمد خانواده، محیط زیست، انرژی‌های سبز در کنار ایجاد اشتغال و استقلال فردی توجه داریم. یک مدل خرما که قبلا خوارک دام بود الان به "خمیر خرما" تبدیل شده و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

خدایاری به عنوان مدرس تسهیلگری در پایان گفت: وجود شبکه تسهیلگری بنیاد برکت بی‌نظیر است و این امر موجب ایجاد اشتغال پایدار شده و از هدر رفت مبالغ تسهیلاتی جلوگیری می‌کند.

کد خبر 5292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =