جهش ستاد اجرایی فرمان امام در تولید اقلام ضدکرونایی و خودکفا کردن کشور؛ تولید روزانه ۲.۵ میلیون ماسک و ۲۰ هزار کیت در هفته

ستاد اجرایی فرمان امام ضمن تحویل ۲۰ میلیون ماسک جدید به وزارت بهداشت، با خرید دستگاه‌های جدید تولید ماسک و گرفتن تأییدیه کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا، از هفته آینده ظرفیت تولید این محصولات را با جهشی قابل توجه به بیش از ۳ برابر میرساند.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، صبح امروز ساعتی پس از لحظه تحویل سال ۱۳۹۹ با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن اشاره به ورود محموله جدید اقلام بهداشتی توسط ستاد گفت: امروز ۱۰ دستگاه جدید تولید ماسک وارد کشور کردیم، ۱۰ دستگاه هم از قبل توسط شرکت‌های دانش بنیان ستاد تولید شده که از هفته آینده با راه اندازی این ۲۰ دستگاه، روزانه ۲.۵ میلیون ماسک بهداشتی تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد و در سال "جهش تولید" به امید خدا ظرف کمتر از یکی دو ماه کشور را در تولید اینگونه محصولات خودکفا خواهیم کرد.

وی با اشاره به ساخت کیت ایرانی تشخیص کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام و جهاد دانشگاهی و تأیید رسمی آن توسط انستیتو پاستور ایران نیز گفت: هفته ای ۲۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا را تولید  و تحویل آزمایشگاه‌ها میدهیم.

مخبر با اشاره به این نکته که تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان امام برای مقابله با این ویروس بسیج شده اند گفت: تولید روزانه ۴۰۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده و ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز و بای پپ و تولید ماهیانه ۶۰ هزار لباس ایزوله پزشکان، راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ باحضور ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار برای غربالگری ملی و مشاوره درمانی به مردم، تأمین داروهای تحریمی و کمیاب و ضدعفونی معابر عمومی توسط نیروهای جهادی ستاد اجرایی از جمله اقدامات ستاد در این راستا است.

وی افزود: همچنین امروز به جهت رفع خلأ موجود و برطرف کردن مشکل مردم برای دسترسی به اقلام بهداشتی، ۲۰ میلیون ماسک و ۳۵۰۰ کیت تشخیص کرونا را وارد کردیم و جهت توزیع، تحویل وزارت بهداشت دادیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: بطور شبانه روزی و بدون تعطیلی تمام بخش‌های ستاد اجرایی مشغول تولید اقلام بهداشتی و مقابله با کرونا هستند و تا آخرین لحظه رفع این بلیه در کنار مردم خواهند ماند.

کد خبر 580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =