برکت اشتغال زایی بنیاد برکت برای خراسان جنوبی

مدیرکل ستاد اجرای فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: موفقیت این استان در جذب منابع تبصره های قانونی بودجه کل کشور طی سال گذشته سبب شد تا طرح های اشتغال زای خراسان جنوبی به 12 هزار و 540 طرح افزایش یابد.

سید مجتبی موسوی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی اظهارداشت: محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت کشور از همکاری شایسته ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این استان با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جذب دو هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال از محل منابع تبصره‌های قانونی بودجه کل کشور از مجموع ۵ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته برای اجرای سه هزار و ۳۹۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات محور که در سال ۱۴۰۱ به ثمر نشست قدرانی کرد.

به گفته وی این موفقیت سبب شد تا همگام با پیگیری ۸۱۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ به ۹۳۷ میلیارد ریال در خراسان جنوبی، تعداد کل طرح‌های اشتغال‌زایی استان نیز به ۱۲ هزار و ۵۴۰ طرح افزایش یابد.

وی در ادامه از اجرای هزار طرح اشتغال‌زای کشاورزی طی سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: این طرح‌ها در مناطق روستایی و کم برخوردار استان  اجرا می‌شود. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) خراسان جنوبی با اشاره به حمایت بنیاد برکت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه کشاورزی استان ادامه داد:  پیش بینی می‌شود سه هزار فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی و کم برخوردار خراسان جنوبی تا پایان امسال از سوی ستاداجرایی فرمان امام (ره) ایجاد شود.

موسوی افزود: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان جنوبی  سال گذشته، هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زایی در ۲۴ حوزه کشاورزی شامل ادوات کشاورزی، آبیاری و زهکشی و استخر، پرورش بوقلمون، زالو، زنبور عسل، شتر، قارچ، ماهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کارگاه زرشک پاک کنی، کشت علوفه، کشت گیاهان دارویی، گلخانه، مشاغل دانش بنیان و ... اجرا کرد.

وی گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی در ادامه به اقدامات پنج ساله بنیاد برکت در نهبندان اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد هزار و ۹۷۰ طرح اشتغال‌زایی به مبلغ ۶۸میلیارد تومان، ایجاد ۲۰ صندوق قرض الحسنه پشتیبان کسب و کار مشاغل خرد و خانگی در غالب حوزه معاونت اجتماع محور از جمله اقدامات بنیاد برکت در این شهرستان نهبندان از سال ۹۷تاکنون است.

برکت اشتغال زایی بنیاد برکت برای خراسان جنوبی

کد خبر 6324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =