۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
نشست خبری با اصحاب رسانه

نشست خبری با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان و بلوچستان مصطفی میر حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد احسان، بنیاد برکت، بنیاد ۱۵ خرداد و شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام هستند که در جهت رفع مشکلات و ایجاد اشتغال در بین اقشار محروم جامعه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: بنیاد احسان و بنیاد برکت نسبت به سایر زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام بیشتر در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان گفت: این ستاد ردیف بودجه خاص دولتی ندارد و اقدامات و کارهایی را که در جامعه انجام می دهد از محل درآمدهای سرمایه گذاری هایی هست که انجام داده تامین می‌شود.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری پارسیان که یکی از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ در زمینه معدن است در معدن جانجا شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان در حال سرمایه‌گذاری بزرگ است که قطعا اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اشتغال در این منطقه رخ خواهد داد. میرحسینی تصریح کرد: همچنین هدلینگ کشاورزی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در طرح بزرگ پرورش سه هزار نفر شتر در منطقه لواریاب زاهدان در حال سرمایه گذاری است. وی ادامه داد: همچنین این هلدینگ در طرح پرورش یک‌ هزار راس شتر در دلگان سیستان و بلوچستان در حال سرمایه گذاری است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد برکت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت تا کنون بیش از ۲۶ هزار شغل در نقاط مختلف این استان ایجاد کرده است. وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بیشماری در تمام زمینه‌ها هست به طوریکه قادر است برخی از نیازهای اساسی کشور را که در آن با مشکل مواجه هستیم را برطرف کند.

میرحسینی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیتی که در زمینه واردات دام دارد تنها استانی است که وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات گوساله پرواربندی را صادر کرده است. وی ادامه داد: دام وارد شده در اختیار دامداران جهت پرواربندی قرار داده می شود که خوراک و قیمت خرید گوساله توسط ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می شود و بعد از کشتار و کسر قیمت تمام شده سود حاصل از پرواربندی در اختیار دامدار قرار می گیرد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات این ستاد در زمینه اجتماعی افزود: هفت هزار و ۹۰۰ سبد غذایی در ماه مبارک رمضان به ارزش هشت میلیارد تومان توسط بنیاد احسان در بین اقشار ضعیف جامعه توزیع شد. وی بیان کرد: با توجه به اینکه در زمستان پارسال دام برخی از افراد در سیستان تلف شد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به طور رایگان دام در اختیار این افراد که توسط جهاد کشاورزی شناسایی شده بود قرار داد. میرحسینی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان مبلغ پنج میلیارد تومان برای خرید دام برای افرادی که در منطقه سیستان دام خودشان را از دست داده بودند اختصاص داد.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان در قالب پویش “احسان غدیر” نیز به موکب داران در خرید برخی از لوازم از جمله شکر، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این ستاد ۵۰۰ میلیون تومان در ایام تاسوعا و عاشورا به هیات های مذهبی در زمینه پخت غذای گرم کمک کرد. وی بیان کرد: ۱۷ محله کمتر برخوردار توسط ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان شناسایی شده و در این محله ها اقدامات اشتغالزایی و فرهنگی انجام می‌شود. میرحسینی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان همچنین در بحث بحران کم آبی در منطقه سیستان ورود کرده و چهار تانکر ۱۸ هزار لیتری خریداری و در حال انتقال به منطقه دارد. وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار خانوار نیازمند در منطقه سیستان که در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند شناسایی کرده و قرار است بزودی ۲ هزار تانکر آب خریداری و در اختیار آنان قرار دهد. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تعدادی دستگاه آب شیرین کن توسط این ستاد خریداری شده و در مناطق مختلف سیستان نصب شده است. وی بیان کرد: همچنین ۲ دستگاه آب شیرین کن بزرگ توسط دفتر رهبر معظم انقلاب خریداری شده و در ۲ روستای سیستان در حال نصب است که کار شیرین سازی آب را انجام دهد.

کد خبر 6650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =