آیین افتتاح طرح احسان رمضان با آماده سازی ۲۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع درمناطق کم برخوردار اصفهان در ماه مبارک رمضان توسط ستاد اجرایی فرمان امام استان اصفهان در مصلی اصفهان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مراسم آغاز رزمایش احسان رمضان در مصلای بزرگ اصفهان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان از برکات امام هستند و امام راحل از ابتدای انقلاب اسلامی برای قدم برداشتن در جهت محرومیت زدایی برنامه ریزی کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: برکات این نهادها در گرفتارهایی که بوجود می آید به خوبی مشخص می شود.

وی با قدردانی از مردم اصفهان، تاکید کرد: مردم این استان در کمک رسانی به محرومان و در جهت اجرایی کردن دستورات رهبر انقلاب اسلامی پیشقدم هستند و در چند سال اخیر در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و همچنین دوران کرونا و آزادسازی زندانیان مالی و غیر عمد کارهای بزرگی انجام دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: سال گذشته در ۲ ماه حدود پنج میلیارد تومان برای آزاد کردن ۲۵ نفر در اصفهان توسط مردم و خیران جمع آوری شد.

وی با اشاره به فعالیت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ خیریه کوچک و بزرگ در استان اصفهان، تصریح کرد: چنین چیزی در سایر استان ها وجود ندارد و روحیه کمک رسانی مردم اصفهان یکی از برکات دوران کرونا بشمار می آید.

وی با بیان اینکه اصفهان بر خلاف تصور عده ای از استان های کمتر برخوردار است، اظهار داشت: بخشی از استان، برخوردار اما بخش عمده ای از آن کویری است و به کمک و مساعدت نیاز دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در ماه رمضان امسال در قالب رزمایش احسان رمضان ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم و بین اقشار ضعیف و آسیب دیده از دوران کرونا توزیع می شود که توزیع ۲۰ هزار بسته از آنها از امروز در اصفهان آغاز شد.

تورج حاجی رحیمیان با بیان اینکه این بسته ها توسط ۲۰۰ جهادگر در استان اصفهان توزیع می شود، افزود: از ابتدای دوران شیوع ویروس کرونا تا کنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هفت میلیون بسته معیشتی و حمایتی بین مردم توزیع کرده و تا پایان این دوران حمایت از اقشار محروم ادامه دارد.

حاجی رحیمیان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا کنون فعالیت های گسترده ای در جهت محرومیت زدایی داشته است، اظهار داشت: یکی از فعالیت های مهم آن که توسط بنیاد احسان و در مناسبت های مختلف انجام می شود توزیع بسته های حمایتی بهداشتی، لوازم التحریر و معیشتی است.

وی با اشاره به اینکه توزیع بسته های معیشتی و حمایتی فارغ از کارهای بنیاد برکت از جمله در تولید واکسن کرونا و طرح های اشتغالزایی برای محرومان است، تصریح کرد: با اجرای این طرح و ایجاد فرصت شغلی تلاش می شود تا نیازی به بسته معیشتی نداشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که علاوه بر یک نوبت دیگر توزیع بسته های معیشتی در ماه رمضان، اصفهان در زمینه واکسیناسیون علیه کرونا نیز از استان های پیشرو باشد. 

به همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی جهت توزیع در ماه مبارک رمضان به مناطق محروم کشور ارسال شد. این بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارونی و حبوبات است و توسط گروه های جهاد همکار ستاد اجرایی توزیع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =