حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرحها در استان ۳۱۰ میلیارد ریال است و برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛ صبح امروز در مراسمی با حضور مدیرعامل بنیاد برکت، رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۴۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ویژه جامعه هدف سازمان بهزیستی خصوصا افراد معلول و زنان سرپرست خانوار به بهره‌برداری رسید.

رضوان اصغری مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان اصفهان طی ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت:  اعتبار اولیه استان اصفهان ۲۱۷ میلیارد ریال بوده که این مبلغ با همکاری خوب بین اداره کل و شهرستانهای بهزیستی استان، تیم های تسهیلگری بنیاد برکت، صندوق کارآفرینی امید و شورای برنامه ریزی استان در اسرع وقت و قبل از پایان خردادماه سال جاری بصورت ۱۰۰ درصدی جذب و با پیگیری های بعمل آمده، اعتبار مجدد از محل شناوری اعتبارات بین استانها تخصیص پیدا کرد و در مجموع تاکنون حدود ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده از طریق بهزیستی پرداخت گردیده است.

ولی الله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصهان نیز در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات با برکت بنیاد برکت گفت: الحمدالله با اعتبارات تبصره ۱۸ که سال گذشته به اعتبارات ما اضافه شد توانستیم در ۲۵۴ مورد با اعتبار نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان به کمک ۲۱ تسهیلگر بنیاد برکت در ۱۵ شهرستان استان اصفهان زمینه اشتغال حدود ۷۰۰ نفر را ایجاد کرده است و امیدواریم که بتوانیم با اعتبارات بیشتر بتوانیم جامعه هدف خود را در زمینه اشتغال و کارآفرینی پوشش دهیم.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت:در تفاهم نامه‌ای که با جهاد کشاورزی، وزارت رفاه و سازمان بهزیستی منعقد شد تا اشتغالزایی در راستای تبصره ۱۸ ایجاد شود که امروز شاهد هستیم ۸۰ درصد منابع جذب شده و ۴۵۰۰ طرح اشتغالزایی ایجاد شده است که بیشترین عملکرد در سازمان بهزیستی محقق شد.
وی ادامه داد: بنیاد برکت امروز به عنوان یک پلتفرم توانسته است عمل کند و این مدل را به عنوان یک جریان پایدار محقق کرده است.
ترکمانه گفت: زمان انعقاد این تفاهم نامه یک مشکل اصلی وجود داشت که فکر می‌کردیم معلولان نتوانند به درستی شغل‌ها را پیش ببرند و این طرح‌ها موفق نباشد، اما این مورد وجود نداشت.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره رویداد حرکت با برکت گفت: از طرح‌ها و ایده‌های خوب در حوزه توانمندی افراد دارای معلولیت استقبال می‌کنیم و برترین آن‌ها را تحت حمایت قرار می‌دهیم و روی آن سرمایه گذاری خواهیم کرد.
ترکمانه ادامه داد: امروز می‌توانیم با خیال راحت بگوییم معلولیت محدودیت نیست و جامعه توان یاب کشور می‌توانند در کنار افراد دیگر جامعه در خدمت اقتصاد کشور باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =