بازدید مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان از خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا + عکس

مهندس مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان لرستان در بازدید از خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا این استان به شرح عملکرد این ستاد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان لرستان‌، مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، امروز، سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه از خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای این استان بازدید کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته برای ۱۳ طرح و برنامه بنیاد احسان حدود 20 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در بنیاد احسان محور کار ما گروه مردمی است که سعی می‌کنیم از ظرفیت این گروه‌های مردمی استفاده کنیم که در سامانه حدود یک هزار و ۲۵ عضو داریم که در هر رزمایش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر حضور دارند و در برخی از مناسبت‌های ملی و مذهبی خودشان به‌صورت خودجوش پای کار می‌آیند.

طائف با اشاره به اینکه بنیاد ۱۵ خرداد لرستان یک تشکیلات نوپاست که کار خود را سال گذشته شروع کرده است، گفت: این بنیاد در زمینه جمعیت شامل فرزندآوری، فرزندپروری، ناباروری و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در سال جدید فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد بر فرزندآوری و فرزندپروری متمرکز شده است، افزود: سال گذشته حدود سه میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان خدمات داشتیم که فقط در بخش ناباروری ۲۲۰ خانوار را شناسایی و برای دریافت وام قرض‌الحسنه به بانک صادرات معرفی کردیم که برخی تسهیلات را دریافت کرده و برخی نیز در نوبت دریافت هستند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به اینکه کار اصلی بنیاد برکت با نوسازی مدارس، علوم پزشکی و راهداری به‌عنوان دستگاه همکار است، تصریح کرد: در بخش نوسازی مدارس در ابتدای شروع فعالیت بنیاد برکت با ۲۷۱ مدرسه قرارداد داشتیم که ۹۲ مدرسه را تکمیل و تحویل دادیم، ۸۸ مدرسه در دست اقدام و ۹۱ مدرسه به مجری ابلاغ شده است. طبق تفاهم‌نامه‌ای که با نوسازی داریم به محض تحویل پروژه ۴۰ درصد هزینه در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد که بتواند کار خود را آغاز کند.

وی افزود: از ۹۲ مدرسه تحویل داده شده، ۳۵ واحد مربوط به بنیاد ۱۵ خرداد و ۵۷ واحد مربوط به بنیاد برکت است که در کل حدود ۳۴۴ کلاس درسی تحویل نوسازی مدارس دادیم. در حوزه علوم پزشکی نیز ۳۸ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت کار کردیم که به دید ما تمام شدند و در این زمینه حدود ۲۰ میلیارد تومان مساعدت مالی داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی نیز طرح جهش تولید در دیمزارها را داریم که پارسال ۳۵۰ هزار هکتار تعهد ما بوده است و ۳۴۱ هزار هکتار تحقق برنامه داشتیم یعنی حدود ۹۷.۵ درصد که محوریت کار جهاد کشاورزی است و ما پشتیبان مالی هستیم.

وی بیان کرد: ما در بحث جهش تولید ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بخش ادوات به ما دادند که شامل ۲۵۵ دستگاه است که تحقق برنامه ۱۰۰ درصدی داشتیم و حدود ۱۰۰ هزار هکتار با پرداخت حدود پنج میلیارد تومان برای بیمه زمین‌ها پرداخت کردیم.

طائف اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها حدود ۳۵۵ کارشناس با ما همکاری می‌کنند که حدود ۱۱۵ کارشناس خصوصی بوده و بقیه کارشناسان بخش دولتی هستند و تاکنون ۲۶ خودرو برای کمک به مهیا کردیم که تمام هزینه‌های طرح را ستاد اجرایی می‌دهد.

کد خبر 6715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =