افتتاح پانزدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه در دانشگاه بوعلی همدان

به همت ستاد اجرایی فرمان امام با اعتباری بالغ بر ١۵۵ میلیارد تومان امکان میزبانی از ۵٠٠ دانشجوی دختر در خوابگاه‌های دانشجویی فراهم شد.

حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح دو خوابگاه دانشجویی دخترانه در دانشگاه بوعلی همدان گفت: با بهره‌برداری از این دو خوابگاه دخترانه در دانشگاه همدان که به نام بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی (دباغ) نامگذاری شده است، تعداد ۵۰۰ دانشجوی دختر فرصت اسکان و بهره‌گیری از امکانات این خوابگاه‌های با کیفیت را پیدا می‌کنند.

علیان‌زادگان ادامه داد: خوابگاه‌های دخترانه بانوی مجاهد مرضیه حدیدچی دباغ( ۱ و ۲) توسط ستاد اجرایی فرمان امام در دانشگاه بوعلی سینا همدان ساخته شده و برای استفاده دانشجویان دختر تحویل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

وی درباره جزئیات این خوابگاه‌ها توضیح داد: خوابگاه دخترانه شماره( ۱) ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را دارد و با اعتبار ۸۵۰ میلیارد در زیربنایی به مساحت ۳ هزار و ۵۲۰ متر احداث شده است.

وی افزود: خوابگاه دخترانه شماره ( ۲) نیز با زیربنای ۳ هزار و ۱۸۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو را داراست.  برای ساخت این خوابگاه نیز ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع بنیاد پانزده خرداد هزینه شده است.

علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های یادشده در مجموع دارای ۱۱۲ اتاق، ۱۴۲ سرویس بهداشتی و ۱۴ آشپزخانه هستند و شامل امکانات متنوعی مانند فضای ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، اتاق سرپرستی، رختشورخانه می‌باشند. دو دستگاه آسانسور با ظرفیت ۱۲ نفر به همراه ژنراتور برق برای مواقع اضطراری در این خوابگاه‌ها نصب شده است. همچنین با بهره‌برداری از دو خوابگاه جدید در همدان تعداد خوابگاه‌های افتتاح شده این بنیاد در کشور به ۱۵ خوابگاه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به تاکیدات و نظر مساعد رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۵ به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دختران سرزمین ورود کرده و ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه را در مناطق محروم کشور در دستور کار خود قرار داده که از این تعداد، ۱۳ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه، قائن، و مراغه به بهره‌برداری رسیده و ۲ خوابگاه جدید نیز به در شهر همدان افتتاح شد.

علیان‌زادگان در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار دانشجوی دختر در خوابگاه‌های ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساکن هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 7542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =