امضای تفاهم‌نامه‌های بزرگ بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهادکشاورزی با هدف تأمین امنیت غذایی کشور

آیین انعقاد تفاهم‌نامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور و چند تفاهم‌نامه و عملیات دیگر در زمینه تأمین امنیت غذایی در حوزه محصولات کشاورزی و دامی بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

صبح امروز در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، مدیران عامل بنیادهای برکت، احسان، تدبیر و هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت های وزارت کشاورزی در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران، دو تفاهم‌نامه "طرح جهش تولید دیمزارهای کشور"، "تأمین و تولید نهاده‌های دامی و گوشت"  امضا وعملیات تولید و تکثیر بذرهای هیبرید سبزی و صیفی با همکاری دو مجموعه آغاز شد.

محمد مخبر در این مراسم با اشاره به این تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند متوجه شدیم که تغییر نگرش در این حوزه لازم و ضروری است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: روح اقتصاد مقاومتی، محوریت دادن و میدان دادن به مردم است که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مسائل حل می‌شود که نمونه‌اش تفاهم‌نامه امروز بین ستاد و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در ۶ ماه آخر سال گذشته با اجرای ۱۰ هزار طرح در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی، ۱۶ هزار تن گوشت قرمز تولید شد و با اجرای تفاهم‌نامه امروز، تا پایان امسال نیز از سه طریق اشتغال‌های خرد و خانگی، تهاتر و ساماندهی تولیدات، این میزان به ۴۸ هزار تن خواهد رسید.

مخبر با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در هر دو حوزه امنیت غذایی ودارویی ورود کرده، گریزی به بحث تولید واکسن ایرانی کرونا کرد و افزود:
تست انسانی واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی با مجوز صادرشده ازسوی وزارت بهداشت ازهفته اول دی آغاز و در سه فاز ۲۸ روزه انجام خواهد شد.

وی افزود: دانشمندان ستاد اجرایی اطمینان دارند که بهترین و مطمئن‌ترین واکسن کرونا در کشور را تولید خواهیم کرد و به دلیل استفاده از ویروس کشته‌شده، این واکسن هیچ خطری برای مردم عزیزمان نخواهد داشت.

مخبر خاطرنشان کرد: این واکسن ابتدا بر روی ۵۶ نفر تزریق خواهد شد، در فاز دوم این واکسن به ۵٠٠ نفر تزریق خواهد شد و برای فاز سوم هیچ محدودیتی اعمال نمیشود و ما می توانیم به تولید انبوه برسیم و ۳ الی ۴ ماه بعد از تست انسانی ما به نقطه ای خواهیم رسید که کشور از واردات این واکسن بی نیاز خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: با سیل عظیمی از متقاضیان برای تست واکسن کرونا مواجه هستیم.

در ادامه این مراسم کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در بازدید از نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام مشاهده کردم که ستاد در بخش کشاورزی اقدامات خوبی را با تأکید بر محرومیت‌زدایی رقم زده است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام تشکر میکنم که در حوزه تأمین امنیت غذایی در کشور اقدامات بزرگی انجام داده‌اند.

وی در خصوص تفاهم‌نامه امروز با ستاد اجرایی گفت: طرحی که امروز با همکاری ستاد آغاز میشود، موجب افزایش درآمد کشاورزان در دیمزارها، افزایش تنوع گیاهی در این مزارع و موجب تقویت خاک ها و کاهش خطراتی مانند سیل و نابودی زمین میشود.

وی افزود: شرکتهای دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام یک پشتوانه بزرگ برای اجرای این طرح بزرگ هستند و دستور دکتر مخبر برای بسیج امکانات ستاد در این حوزه ستودنی و عامل انگیزه‌بخشی است.

وی افزود: امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه امروز، تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد خودکفایی کشور درحوزه تولید بذر باشیم.

در ادامه این مراسم ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های گلستان و آذربایجان شرقی برقرار شد و استانداران این دو استان در خصوص اجرای این طرحها در استان‌هایشان توضیحاتی را ارائه کردند.

در انتهای این مراسم، تفاهم‌نامه‌های مختلفی در زمینه امنیت غذایی بین مدیران عامل هلدینگها و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام  و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.

کد خبر 1106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =