۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی از سوی ستاد اجرایی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی:

۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی از سوی ستاد اجرایی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

سید مجتبی موسوی در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اظهارکرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همواره فارغ از مباحث سیاسی در راستای حل مشکلات مردم در کنار دولت‌ها بوده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ستاد اجرایی بیش از یک دهه فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان‌کرد: در سال جاری و در مرحله اول شیوع کرونا در جامعه، ۱۷ هزار بسته معیشتی  با مبلغی در حدود هفت میلیارد تومان بین نیازمندان و محرومان توزیع کردیم.

همکاری ۱۵۰ گروه جهادی با ستاد اجرایی
موسوی با بیان اینکه در مرحله دوم نیز ۴۲ هزار بسته پروتئینی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی با گروه‌های جهادی و کانون های مساجد توزیع کردیم، ادامه‌داد: ۱۵۰ گروه جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر توزیع کرده است، افزود: در سال جاری در ایام غدیر نیز توزیع ۲۰۰ هزار گرم را بین محرومان داشتیم که توسط گروه‌های جهادی این توزیع صورت گرفت.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام محرم ۶۰ هزار بسته حاوی محصولات سلامت محور چون مایع ضد عفونی و ماسک در اختیار سازمان تبلیغات قرار دادیم، گفت: سازمان تبلیغات نیز این بسته‌ها را در بین هیئت‌های مذهبی و عزاداران توزیع کرد.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان در حال توزیع است، اظهارکرد: حدود ۲۵ روز آینده نیز توزیع برنج و مواد پروتئینی را بین محرومان استان آغاز خواهیم کرد.

توزیع رایگان ۲۵۰ هزار ماسک
وی بیان کرد: در حوزه توزیع ماسک نیز از ابتدای امسال ۱۱۰ میلیون تومان گروه‌های جهادی را شارژ کردیم که نتیجه آن تولید و توزیع رایگان ۲۵۰ هزار ماسک شد.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی با اشاره به راه اندازی سایت «هست اینجا» ادامه‌داد: هدف از راه‌اندازی این سایت در اختیار قرار دادن اقلام مورد نیاز مردم چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده بدون واسطه و با حدأقل قیمت تمام شده بود که از این طریق ۴۵۰ هزار ماسک در استان توزیع شد.

موسوی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی تا سال ۹۶ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم و از سال ۹۶ تاکنون این رقم به حدود ۸۲۰- ۸۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ به بعد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیشتر بر روی خدمات اجتماعی تمرکز کرده است، اظهارکرد: یکی از برنامه‌های ما طرح‌های اشتغال روستایی در قالب طرح سحاب بودکه ثمرات بسیار خوبی داشته است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: درحوزه اشتغال روستایی در ۴۷۰ روستای بالای ۵۰ خانوار ورود پیدا کردیم و تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه روستایی در این زمینه پرداخت کردیم.

موسوی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود، یادآور شد: افراد بیکار و یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند.

وی گفت: ما در خراسان‌جنوبی ۳۰ تسهیل‌گر  و مجری داریم که دوره‌های ۴۵ روزه آموزش تسهیل‌گری دیده‌اند و در حال حاضر در راستای اشتغال‌زایی روستائیان فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه طرح‌های بنگاه محور برای حدود ۱۲هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است، اظهارکرد: در حوزه توانمند سازی اقتصادی ۱۶ طرح، در حوزه زیر بنایی و فرهنگی۸۵۰ طرح در استان اجرا کرده‌ایم.

تزریق ۱۳.۵ میلیارد تومان برای بیمارستان فردوس
موسوی گفت: در حوزه طرح‌های سلامت محور نیز ۲۰ طرح در استان اجرا کردیم که شاخص آن بیمارستان فردوس بود که برای این طرح ۱۳.۵ میلیارد تومان تزریق اعتبار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ مدرسه در خراسان‌جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال ساخت است، بیان‌کرد: ۳۴ مدرسه نیز در استان تحویل شده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه ۲۵ مسجد نیز در خراسان‌جنوبی ساخته‌ایم، افزود: همچنین  اتاق سی تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را تکمیل کرده و برای اورژانس بیمارستان نیز قرارداد بسته‌ایم.

موسوی با به اینکه ۳۳ مجتمع آبرسانی در خراسان‌جنوبی اجرا کرده‌ایم، اظهارکرد: در حوزه ناباروری سه هزار و ۳۰۰ پرونده زوج‌های نابارور تشکیل شده است و در حال حاضر ۲۰۰ زوج تحت پوشش قرار دادیم و ماحصل این کار خوب تولد ۵۰ فرزند از این زوج‌ها بود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۰ هزار شتر نفر در استان داریم که ۱۴ هزار نفر در نهبندان است، گفت: ما معتقدیم که این تعداد نفر شتر فرصتی برای اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی است.

موسوی با اشاره به اینکه ما خرید تضمینی شیر شتر در استان را داریم، یادآور شد: ۱۶۰ میلیون تومان در ماه شیر شتر خریداری می‌شود.

کد خبر 1180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =