۲۰ میلیارد ریال اعتبار حمایتی برای ایده‌های خلاقانه حوزه جمعیت و خانواده توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام

رویداد نوآوری جمعیت و خانواده "مثبت دو" به همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با تمرکز بر ایده‌های خلاقانه برای گره‌گشایی از مسائل حوزه جمعیت و خانواده برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد احسان با اعلام این خبر گفت: در این رویداد ایجاد جریان نوآوری اجتماعی از اولویت‌های مهم برای بنیاد احسان بود و سمت‌وسوی این نوآوری و ایده‌پردازی برای مسائل و بحران‌های حوزه ازدواج، خانواده و جمعیت بوده است.

سعید سلیمانی افزود: بنیاد احسان با اعتبار ۲ میلیارد تومان از طرح‌های برگزیده این رویداد حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: از این رویداد استقبال خوبی صورت گرفته و باید برای حل این چالش‌ها از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی بهره برد، تاکنون حدود ۹۰۰ شرکت‌کننده و طرح خلاقانه در این رویداد شرکت کرده‌اند و ۷۰درصد طرح‌ها توسط جوان‌های دهه‌هفتادی و هشتادی ارسال شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان خاطرنشان کرد: در ادامه این رویداد شبکه‌ای از تسهیلگران حوزه جمعیت شکل گرفته که تاکنون به ۸۰۰ نفر و تا پایان سال جاری به ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.


حجت‌الاسلام رضا رویت، مدیر بنیاد ملی خانواده نیز در این رویداد گفت: اکنون در بحران بی‌سابقه‌ای در زمینه جمعیت و خانواده هستیم و مشوق‌های موجود درمانی برای این بحران نبوده و نباید تنها به مشوق‌های مالی اکتفا کرد.

وی افزود: ویژگی اصلی این رویداد آغاز حمایت از ایده‌های برگزیده از همین روزهای ابتدایی است و در ادامه این رویداد با حمایت‌های بنیاد احسان اولین شتاب‌دهنده جمعیت و خانواده افتتاح خواهد شد.

بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی نیز در اختتامیه رویداد مثبت ۲ گفت: جمعیت و خانواده از جدی‌ترین حوزه‌هایی است که باید با همت مردمی رفع شود و این رویداد میتواند آغازی در این زمینه باشد.

وی افزود:آمادگی لازم در بسیج دانشجویی برای حمایت از نخبگان دانشگاهی وجود دارد و این رویداد ظرفیت‌های موجود را فعال کرده است.

گفتنی است این رویداد در رده‌های مختلف سنی از ۲۰ تا ۶۰ سال و در محورهای مقابله با چالش‌های تک فرزندی، ناباروری، طلاق، تشویق به ازدواج و معیشت و فرزندآوری برگزار شد، این رویداد با حمایت از طرح‌های ارسالی و دعوت از کنشگران این حوزه همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 1881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =