اجرای ۲۸۸ پروژه راه و پل‌سازی برکت در مناطق روستایی و عشایری توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام ۲۸۸ پروژه راه و پل‌سازی را در مناطق روستایی و عشایری کشور افتتاح و یا در دست اجرا دارد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: بنیاد ۲۸۸ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۲۵۱ پروژه راهسازی و ۳۷ احداث پل‌ را با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در مناطق محروم روستایی و عشایری کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اجرا دارد.

محمد مهجوری افزود: از ۲۸۸ پروژه عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در حوزه راه‌سازی و احداث پل‌ تا به امروز ۸۳ طرح راهسازی به بهره‌برداری رسیده و ۳۷ پل به طور کامل احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعهد مالی بنیاد برکت در راهسازی و احداث پل‌ به ترتیب یک‌هزار و ۶۷۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیارد ریال است.
 
مهجوری با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌ و پل‌سازی برکت در ۱۵ استان کشور گفت: عمده پل‌ها و راه‌ها در استان‌های خوزستان، مازندران، لرستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، قم، آذربایجان غربی و خراسان رضوی و جنوبی افتتاح شده یا در دست اجراست.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، اکثر طرح‌های این بنیاد در حوزه راهسازی و احداث پل در مناطق روستایی و عشایری استان‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته قرار دارد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد اظهار داشت: ساخت ۵۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راهسازی و آبرسانی را در دستور کار داریم که از این تعداد، ۳۵ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 2265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =