۵۹ تانکر آب برای روستاهای خراسان جنوبی تامین می‌شود

به گزارش ایرنا این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه بین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی به امضا رسید.

به گزارش ایرنا این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه بین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی به امضا رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در این نشست گفت: در پویش احسان زندگی به منظور تامین و تعویض تانکرهای ثابت ۴۲ روستای استان، ۵۹ مخزن ثابت تامین آب (پنج و ۱۰ هزار لیتری) با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال خریدار می‌شود و در ۲ ماه آینده توسط شرکت آب و فاضلاب در روستاهای محروم نصب خواهد شد.

سید مجتبی موسوی افزود: از این مقدار اعتبار، چهار میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ۲ میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تامین می‌شود.

وی گفت: ستاد اجرایی با توجه به شرایط بحرانی خشکسالی و کم‌آبی در روستاها، در زمینه تامین آب روستاهای خراسان جنوبی ورود جدی داشته و تاکنون در زمینه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، خرید مخزن ثابت و خرید تانکر آبرسانی در استان ۲۱ میلیارد تومان هزینه کرده است.

موسوی با بیان اینکه این ستاد در اجرای طرح آبرسانی به ۳۹ روستای استان به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان مشارکت داشته است اضافه کرد: بسیاری از مناطق روستایی استان خراسان جنوبی کمتر توسعه یافته و فاقد آب شرب سالم است که این کار می‌تواند تاثیر بسیاری در رفع مشکل کم‌آبی روستاییان داشته باشد.

وی همچنین از افتتاح طرح آبرسانی پایدار به روستای ماهیران خوسف طی روز جاری خبر داد و گفت: بنیاد برکت در این طرح بیش از یک میلیارد تومان مشارکت کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی هم گفت: امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها بتوانیم در ۲ سال آینده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را آبرسانی پایدار کنیم و جشن آبرسانی به این روستاها در سال ۱۴۰۱ برگزار شود.

حسین امامی با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی خوبی با مشارکت بنیاد برکت در دست اجراست افزود: این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و در ماه‌های آینده هفت طرح آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان جنوبی را با مشارکت بنیاد برکت به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی عنوان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای تامین تانکرهای سیار روستایی داشتیم که تامین هفت دستگاه تانکر با کمک ۲ میلیارد تومانی بنیاد برکت محقق شده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر اقدامات عمرانی و اقتصادی در سراسر استان خراسان جنوبی، براساس تفاهم‌نامه با استانداری که سال ۹۸ امضا شد، دستگاه معین توسعه و محرومیت‌زدایی شهرستان مرزی نهبندان است.

کد خبر 2288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =