ایجاد ۲۰۰ شغل برکت برای اقشار آسیب‌پذیر آران و بیدگل با احیای یک کارگاه تولید اسباب‌بازی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر را در آران و بیدگل کاشان فراهم کرد.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اعلام این خبر اظهار داشت: بنیاد با حمایت از کارگاه تولیدی فعال در حوزه تولید اسباب‌بازی و بازی‌های فکری، باعث ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر از ساکنان و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر شهر آران و بیدگل در استان اصفهان شده است.

هادی جوهری با اشاره به حمایت از این واحد تولیدی در قالب مشارکت مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ۳۰ میلیارد ریال منابع برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این کارگاه تولیدی فعال در زمینه تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی قرار داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ نفر به صورت مستقیم در این کارگاه مشغول فعالیت بوده و برای ۱۴۰ نفر نیز اشتغال خانگی ایجاد شده است.

به گفته معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، اکثر افرادی که در خانه خود با کارگاه مشارکتی این بنیاد همکاری دارند از میان اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان و افراد نابینا و کم‌توان و معرفی شدگان از سوی خیریه‌ها انتخاب شده‌اند.

جوهری بیان کرد: فعالیت این کارگاه به علت تورم و افزایش ناگهانی نرخ ارز متوقف شده بود که با ورود و مشارکت بنیاد برکت در سال گذشته و تأمین سرمایه در گردش، این کارگاه به چرخه تولید بازگشت و کار خود را توسعه داد و در حال حاضر، ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی را در سال دارد.

جوهری تأکید کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است. ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و ۲۴۰ بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار دارد که احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت است.

کد خبر 2308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =