آغاز پویش مشق‌احسان با توزیع ۳۲۰ هزار بسته لوازم‌تحریر در مناطق محروم توسط ستاد اجرایی فرمان امام

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و به همت بنیاد احسان، پویش سالیانه "مشق احسان" با هدف توزیع نوشت‌افزار ایرانی بین دانش‌آموزان نیازمند کشور آغاز به کار کرد.

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد احسان در یکی از مساجد محله محروم هرندی تهران، پویش ملی "مشق احسان" آغاز به کار کرد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: امسال سومین سالی است که پویش مشق احسان برگزار میشود و این ایده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان ایده مثبت با هدف تأمین لوازم‌تحریر ایرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند ایجاد شده است.

سیدمصطفی سیدهاشمی در خصوص جزئیات پویش امسال افزود: امسال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ٢۵٠ هزار بسته نوشت‌افزار با سرمایه ۵۰ میلیارد تومان برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی تهیه شده و حدود ۷۰ هزار بسته هم از طریق مشارکت مردمی تأمین شده است.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: لوازم‌تحریر تهیه شده تماما ساخت داخل است و با تهیه آن، ایجاد اشتغال برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز صورت گرفته است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ارزش هر بسته نوشت‌افزار ٢٠٠ هزار تومان برآورد شده است.

وی در خصوص توزیع این اقلام نیز بیان کرد: ۱۰۰۰ گروه جهادی آموزشی توسط بنیاد احسان در سراسر کشور شناسایی و انتخاب شده‌اند که این گروه‌های جهادی بسته‌های لوازم‌تحریر را در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار توزیع میکنند.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص آخرین خبرها از واکسن کوو ایران برکت نیز گفت: تولیدات واکسن برکت تا به امروز ١٠ میلیون دوز بوده که از این تعداد بیش از ۵ میلیون و ٢٠٠ هزار دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت شده و مابقی این واکسن‌ها نیز پس از طی مراحل تست کیفیت تحویل این وزاتخانه خواهند شد.

سیدهاشمی تأکید کرد: فرآیند تولید در فاز دوم کارخانه شفافارمد نیز از هفته گذشته آغاز شده و این خط تولید واکسن برکت با ظرفیت ۶ تا ۸ میلیون دوز نیز طی چند روز آینده به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

لازم به ذکر است بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته لوازم‌تحریر را در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرده است.

کد خبر 2381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =